Clam contra la massificació turística en una platja emblemàtica de Menorca

  • Més de dues-centes persones s'han trobat a Cala'n Turqueta per a reivindicar el dret a un habitatge digne, la protecció dels recursos naturals i una economia diversificada

VilaWeb
Un moment de l'acció (fotografia: GOB Menorca).
27.07.2024 - 17:14
Actualització: 27.07.2024 - 20:27

Més de dues-centes persones han clamat aquest matí contra la massificació turística en una de les platges més emblemàtiques de Menorca. L’acció s’ha fet a Cala’n Turqueta, ubicada al sud de Ciutadella. Els veïns han omplert l’aparcament de cotxes de residents i han creat missatges sobre la sorra amb tovalloles i amb el cos, en què s’ha pogut llegir un gran “SOS Menorca”.

L’acció l’ha feta el col·lectiu GOB Menorca amb l’objectiu de denunciar el problema de la massificació turística, l’excés de cotxes durant l’estiu, el problema de l’accés a l’habitatge derivat dels lloguers turístics il·legals i la pressió sobre els recursos naturals. “No és una protesta contra el turisme, sinó contra la massificació i la degradació que comporta!”, han exclamat. 

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida de VIA MENORCA (@viamenorca)

Per tot plegat, han reivindicat el dret a un habitatge digne, la protecció dels recursos naturals, una economia diversificada i el retorn dels joves formats fora de l’illa. “Recordem les mobilitzacions passades que van salvar aquesta platja per anticipar i organitzar un canvi de rumb per Menorca”, explica GOB Menorca.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor