30.11.2016 - 10:16
MADRID, 30 (EUROPA PRESS)
Un total de cinc províncies del sud estaran este dimecres amb situació d’avís groc per risc de vents i onatge i les pluges seran abundants a València i Castelló, segons l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).
Alhora, el vent afectarà a Cadis, Màlaga, Granada, Almeria i a la ciutat autònoma de Ceuta, on poden produir-se ratxes màximes de fins a 80 quilòmetres per hora i els fenòmens costaners afectaran l’Estret i sud de Trafalgar, on s’esperen vents de Llevant amb força 7.
A més, Aemet espera que este dimecres es produïsquen precipitacions en Llevant, extrem sud-est peninsular i àrea de l’Estret, tot i que tendiran a remetre al llarg del dia. Les més abundants seran les de València i Castelló.
També s’esperen intervals ennuvolats a la resta de la meitat sud-est de la Península i els cels estendran a poc ennuvolats a Balears, tot i que no es descarta alguna pluja feble a Eivissa i en el Sistema Central.
A la resta de la Península serà un dia poc ennuvolat i amb alguns intervals de núvols mitjans o altes, sobretot en el sud-oest. A les Canàries, estarà ennuvolat amb probables precipitacions a les illes occidentals on poden produir-se algunes tempestes, tot i que no es descarten a la resta de l’arxipèlag.
Alhora, s’esperen bancs de boira matinals a l’interior de la Península i seran més probables en la meitat nord-oest.
Sobre les temperatures, l’Aemet preveu que les diürnes pugen en el litoral cantàbric i nocturnes ascendiran a l’interior peninsular mentre que baixaran a Balears. A la resta s’estimen pocs canvis tot i que les gelades afectaran els Pirineus i també podrien produir-se en les serralades Cantàbrica i Ibèrica.
Els vents bufaran sobretot de l’est a la Península i Balears, seran forts amb ratxes molt fortes a l’Estret i hi haurà intervals d’intensitat forta en zones del litoral d’Alborán. El vent bufarà de component sud a les Canàries.