12.04.2017 - 12:10
TERRASSA (BARCELONA), 12 (EUROPA PRESS)
Una delegació de Cecot Comerç, encapçalada per la seva presidenta, Cristina Escudé, i la directora de Comerç de la Generalitat, Muntsa Vilalta, han visitat Vitòria amb la finalitat de conèixer de primera mà el model de gestió públic-privada de l’associació de comerciants Gasteiz On.
Durant els dies 6 i 7 d’abril han mantingut reunions amb membres de la iniciativa i regidors del consistori basc per estudiar les mesures de promoció i dinamització engegades, així com les transformacions urbanístiques generades al voltant del tramvia de Vitòria que, entre altres coses, ha permès la renovació de locals comercials, segons ha informat aquest dimecres en un comunicat.
En aquest sentit, Cecot Comerç ha recordat que Gasteiz On segueix la línia que estan impulsant basat en els ‘Business Improvement Districts’ (BID), conegudes com a àrees comercials urbanes, nascudes als Estats Units com a alternativa a les grans superfícies, i que requereixen de gestió públic-privada d’alguns sectors i comercials de la ciutat, que a Europa s’han adaptat fàcilment als centres històrics.
Escudé ha justificat la visita a Vitòria per la similitud a nivell de dimensions i característiques amb Terrassa i “els bons resultats” obtinguts, especialment en el paper del tramvia com a connector amb altres zones properes al municipi, remarcant que el flux de clients ha augmentat de 10.000 a 40.000 clients.
El desplaçament a la capital alabesa s’ha batejat com a ‘Tour Retail’ i és fruit de la visita que va fer la gerent de Gasteiz On, Patricia García, per exposar els resultats del projecte en la XIV Jornada Professional del Comerç, organitzada per Cecot Comerç el passat mes de novembre a Terrassa.