19.07.2017 - 16:00
Els sindicats asseguren que les negociacions estan bloquejades després de quatre mesos
LLEIDA, 19 (EUROPA PRESS)
Els sindicats CCOO i la UGT de Lleida han anunciat aquest dimecres la convocatòria d’una vaga a la província en el sector del metall a partir d’agost argumentant que les negociacions amb la patronal estan bloquejades.
“Després de més de quatre mesos de reunions, les negociacions es troben en un punt mort davant la intransigència de la patronal, els principals punts de desacord són en matèria salarial i de jornada, en els quals les posicions entre ambdues parts estan molt allunyades”, han assegurat els sindicats en un comunicat conjunt.
La plataforma sindical proposa uns increments salarials del 2% per a cadascun dels anys de vigència del conveni, més una clàusula de revisió salarial a partir del 2% per a cada any, per garantir el poder adquisitiu dels treballadors.
“La patronal –han assenyalat els sindicats– planteja uns increments inferiors pels dos primers anys, només un 1,5% d’increment, i una clàusula acumulativa inaplicable al final de la vigència del conveni.
Quant a la jornada laboral, la patronal planteja augmentar-la més enllà de les 1.800 hores anuals, una proposta “totalment inacceptable” per a CCOO i la UGT que plantegen que es redueixi fins a les 1.760 hores anuals.