Les cavalcades de Reis pengen d’un fil pel temporal Francis

  • Oliva ha anul·lat la cavalcada i Xàtiva ha decidit d'ajornar-la a l'endemà · Alcoi mantindrà els actes, però els adaptarà a la situació

VilaWeb
02.01.2026 - 16:07
Actualització: 02.01.2026 - 17:34

El mal oratge pel temporal Francis, que farà que plogui amb intensitat i pugui nevar a cotes baixes des de demà i fins el dia de Reis, amenaça les cavalcades del dia 5. De moment, Oliva (Safor) ja ha anunciat que l’anul·la i Xàtiva (la Costera), on també hi ha prevista pluja intensa, ha optat per una solució sorprenent: l’ajornaran fins l’endemà, dia de Reis.

Malgrat que Oliva hagi anul·lat la cavalcada, manté l’arribada dels Reis i els patges al Club Nàutic i un acte de benvinguda per als infants, segons que ha informat l’ajuntament. L’itinerari començarà a les 12.30 de dilluns amb el desembarcament al Club Nàutic. Els Reis i els patges visitaran la Creu Roja, la residència de gent gran i el convent de les Clarisses, i a les 18.30 es reuniran amb els infants al Centre Polivalent.

I a Xàtiva, els Reis faran visites a l’Hospital, l’Escoleta infantil i la residència Solima i tindran una recepció oficial al Gran Teatre el dia 5, encara que no facin la cavalcada fins l’endemà a les 12.00. L’ajuntament justifica l’ajornament per a garantir l’assistència i la seguretat dels infants i les famílies.

A Algemesí (Ribera Alta) la cavalcada es farà sota cobert, al Pavelló 9 d’Octubre. El consistori recomana d’evitar els desplaçaments en vehicle privat fins a la zona, per reduir possibles embussos.

Tothom pendent d’Alcoi

Aquest matí el Centre de Coordinació d’Emergències ha emès un avís especial per pluja i nevades de demà al dia de Reis. Dilluns, una entrada d’aire molt fred portarà nevades en cotes molt baixes a les comarques de l’interior del nord i el centre del País Valencià, a més de l’Alcoià, on a la capital s’hi fa la cavalcada més antiga de què es té constància.

Aquest migdia s’han reunit l’associació de Sant Jordi, l’ajuntament, la policia local i Protecció Civil per a tractar els diferents escenaris que poden causar la pluja. S’ha establert un protocol d’actuació, però no es planteja la suspensió dels actes. En tot cas, si calgués, s’adaptarien a la situació.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor