Catalunya va registrar 53 denúncies per LGTBIfòbia el 2016

  • Amorós constata que queda "molt camí" per eradicar aquesta discriminació

VilaWeb
18.04.2017 - 14:03

Amorós constata que queda “molt camí” per eradicar aquesta discriminació

BARCELONA, 18 (EUROPA PRESS)

Catalunya va registrar 53 denúncies de casos discriminació al col·lectiu LGTBI el 2016, entre les quals n’hi ha 34 administratives, 11 penals, quatre laborals i dos sense classificar, segons dades de la directora general d’Igualtat de la Generalitat, Mireia Mata, que ha afegit que les infraccions administratives podrien sancionar-se en aplicació de la Llei catalana dels drets LGTBI.

Ho ha dit en roda de premsa al Parlament aquest dimarts, al costat del secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat, Oriol Amorós, i després de lliurar un informe sobre la implementació d’aquesta llei a la presidenta de la Cambra catalana, Carme Forcadell.

L’estudi, encarregat a l’Institut Diversitas, ha constatat que s’està implementant aquesta llei en tots els àmbits, sobretot en educació, salut i ordre públic, encara que el més fluix ho han detectat en els mitjans de comunicació: “Fa falta fer un codi més robust en termes LGTBI”, encara que ja s’està treballant, ha explicat l’experta en psicologia social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Marisela Montenegro.

Ha afirmat que els objectius més transversals també s’estan fent, “encara que sempre es pot fer més”, i ha afegit que han elaborat indicadors per poder anar mesurant, en els propers anys, el grau d’implementació de la llei, després d’identificar 15 objectius generals i 144 específics a partir del text.

Mata ha destacat que ja s’han lliurat 300 carnets de salut amb el gènere d’acord amb el nom sentit, i Amorós ha valorat que l’informe reflecteix que la maquinària que va recollir aquesta llei ja està en marxa: “Amb resultats? Sí. Tots els que voldríem? No. Queda molt camí”, ha afirmat, i ha afegit que no pararan fins a l’eradicació completa de la discriminació.

El secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania ha valorat que el contracte programa amb els municipis del 2016 va estendre al món local les polítiques de drets LGBTI, unes polítiques que ha afirmat que ja es feien a Catalunya des d’abans que es creés la Llei 11/2014, per exemple amb un programa específic que va crear la Generalitat el 2005.

Aquest treball previ, sobretot en l’àmbit de la societat civil, va desenvolupar una consciència social que va permetre crear aquesta normativa, amb la qual el Govern vol aconseguir una “transformació profunda” cap a una societat igualitària en la qual sigui inconcebible qualsevol discriminació.

Ha destacat que les polítiques per a aquest col·lectiu s’han estès al món local, amb el contracte programa de l’any passat, amb la qual cosa s’estén l’eradicació de la LGTBIfòbia al conjunt de municipis.

Mata ha apuntat que aquesta llei suposa un “referent a escala mundial”, que va rebre el suport de tot el Parlament, i que en la seva aplicació, el 2016 han rebut formació 1.100 persones de l’administració pública, en 40 cursos, que el 2017 es reforçaran en l’àmbit local, a més amb formació a formadors.

En ser preguntada pels suposats abusos que s’estarien cometent contra la població homosexual a Txetxènia, la directora general d’Igualtat ha reprovat aquestes discriminacions i ha demanat a la comunitat internacional que siguin investigats, també davant el fet que el Govern del país “no ha donat explicacions plausibles” en afirmar que a Txetxènia no existeixen persones LGTBI.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor