La cap de gabinet de Pradas declara que van parlar de missatges massius el dia abans de la gota freda

  • Nega que la consellera endarrerís l'enviament de l'Es-Alert i diu que les decisions es prenien col·lectivament al CECOPI

VilaWeb
Pradas, en una imatge d'arxiu (fotografia: EFE / Javier Lizón).
19.12.2025 - 11:26
Actualització: 19.12.2025 - 12:24

L’ex-cap de gabinet de Salomé Pradas, ex-consellera de Justícia i Interior durant la gota freda del 29 d’octubre de 2024, ha declarat avui en la causa penal oberta per a investigar-ne la gestió i ha dit que el dia abans, el 28 d’octubre, ja es parlava d’enviament de missatges massius. L’ex-cap també ha assegurat que Pradas no va endarrerir l’enviament del missatge d’alerta Es-Alert.

La testimoni ha dit que el 28 d’octubre va haver-hi una reunió amb tot l’equip de la conselleria i que la primera part es va centrar en la previsió meteorològica. Es va parlar de la previsió de pluja, que s’estava fent l’habitual i també es va parlar de la part tècnica”, ha dit.

Sobre els missatges massius, la testimoni ha indicat que aquell mateix dia, el sots-director d’Emergències, Jorge Suárez, ja parlava de “missatges massius”, encara que de l’Es Alert com tal s’en va parlar a les 19.00 del dia de la gota freda.

La jornada de la gota freda

Sobre el dia de la gota freda, l’ex-cap ha dit que, abans de les 20.00, va veure Pradas atendre una trucada en una sala pròxima a la que acollia la reunió del CECOPI i que la consellera aleshores va tornar-hi dient: “Cal enviar-lo.” Amb tot, ha insistit que no sabia amb qui parlava.

Per tot allò que va observar aquell dia, al CECOPI s’acordava tot de manera col·lectiva i ningú no hi imposava el seu criteri.

Debat previ a l’enviament de l’Es-Alert

Sobre el contingut final del missatge Es-Alert enviat a la població a les 20.11, la testimoni ha explicat que va haver-hi debat entre el màxim responsable dels bombers, José Miguel Basset; el subdirector d’Emergències, Jorge Suárez, i la delegada del govern espanyol, Pilar Bernabé.

Segons fonts presents a la declaració, ha remarcat que al CECOPI hi eren tots els membres de les institucions que considerava la principal font d’informació per als mitjans.

Ha afegit que recordava que es va començar a parlar de la possibilitat d’enviar un missatge Es-Alert a voltant de les 19.00, una hora després de l’avís de perill a la presa de Forata.

Quan li han preguntat pel paper desenvolupat per Salomé Pradas al CECOPI, ha dit que coordinava les intervencions i sol·licitava informació, i ha reiterat que recordava molta gent present en aquella reunió.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor