Canadà/Mèxic.- El Canadà deté a una xifra rècord de migrants mexicans en els primers tres mesos de l’any

  • Les autoritats frontereres del Canadà van registrar un important augment de la migració mexicana, detenint a més ciutadans mexicans en els primers tres mesos de l'any que en qualsevol dels tres anys previs, ha informat Reuters després de tenir accés a un document oficial.

18.03.2017 - 13:55

TORONTÓ, 17 (Reuters/EP)

Les autoritats frontereres del Canadà van registrar un important augment de la migració mexicana, detenint a més ciutadans mexicans en els primers tres mesos de l’any que en qualsevol dels tres anys previs, ha informat Reuters després de tenir accés a un document oficial.

Així, l’Agència de Serveis Fronterers del Canadà (CBSA, per la seva sigla en anglès) ha informat que va detenir 444 ciutadans mexicans entre l’1 de gener i el 8 de març, davant dels 410 que va arrestar en tot 2016, els 351 de 2015 i els 399 de 2014.

La quantitat de mexicans que han estat deportats al seu país ascendeix a 313 al gener, una xifra superior a qualsevol altre mes de gener des de 2012.

Per la seva banda, el ministre d’Immigració i Refugiats del Canadà, Ahmed Hussen, ha assenyalat que el seu Ministeri està observant la situació. “Seria prematur treure conclusions o especular sobre polítiques futures en aquest punt”, ha afirmat la portaveu oficial, Camielle Edwards.

Aquest increment es produeix immediatament després que el Govern del Canadà eliminés al desembre el requisit de visat per als ciutadans mexicans.

Des de llavors els mexicans necessiten una Autorització Electrònica de Viatge (eTA, per la seva sigla en anglès), per entrar al Canadà, un document que es pot aconseguir en qüestió de minuts a través d’Internet. No obstant això, l’eTA no garanteix l’ingrés al país i aquest formulari no permet treballar sense un permís laboral.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor