El CAC atura la campanya propagandística de l’Ajuntament de Barcelona

  • Diu que la campanya no publicita cap servei públic concret, cosa que contravé la normativa sobre publicitat institucional

VilaWeb
19.11.2025 - 15:40

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha ordenat d’aturar l’emissió de la campanya institucional de l’Ajuntament de Barcelona “Fem la Barcelona de la teva vida”, que destaca aspectes positius de Barcelona i la seva diversitat social en aspectes com l’edat, els orígens, les capacitats i l’orientació sexoafectiva. El CAC diu que la campanya no publicita cap servei públic concret, cosa que contravé la normativa sobre publicitat institucional.

La normativa de publicitat institucional exigeix que tota campanya promoguda per l’administració als mitjans de comunicació sigui per a donar a conèixer als ciutadans serveis públics. En canvi, ha d’evitar qualsevol altre caràcter promocional sense un contingut específic.

En aquest cas, la campanya cerca fomentar un sentiment de pertinença a Barcelona i promoure la participació activa dels ciutadans. El CAC veu que el relat es construeix mostrant una Barcelona diversa pel perfil de gent que hi apareix i els seus testimonis, que reivindiquem la “seva ciutat”. Els vídeos de la campanya es clouen amb la inclusió final del nou logotip de l’Ajuntament de Barcelona, que és la paraula “Barcelona” acompanyat per l’escut de la ciutat. Els àudios es tanquen amb la locució “Ajuntament de Barcelona”.

Fa uns mesos el CAC ja va suspendre la campanya del govern de Salvador Illa “Liderar” perquè promocionava accions de futur i no pas serveis públics accessibles ara com ara. També va suspendre campanyes del govern de Pere Aragonès com una que destacava l’acció de govern i una altra que promocionava la candidatura dels Jocs Olímpics d’Hivern 2030.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor