Els bombers treballen en més d’una vintena d’incendis al País Valencià

  • La gran majoria ja han estat controlats o apagats

VilaWeb
19.08.2025 - 10:23
Actualització: 19.08.2025 - 12:45

Els bombers dels consorcis de València, Castelló i Alacant continuen batallant contra un reguitzell d’incendis forestals que s’han declarat aquestes darreres hores per tot el País Valencià. Ahir se’n van arribar a comptabilitzar més d’una vintena, molts causats per llamps, i tot i que la majoria ja s’han apagat, alguns encara donen feina.

Segons el Consorci de Bombers de Castelló, dels quinze focs declarats ahir en aquesta demarcació encara és actiu el del mont Espino, entre Tales i Artana (Plana Baixa), en una zona de difícil accés terrestre. En l’extinció hi treballen vehicles aeris i, segons les mateixes fonts, l’evolució és favorable.

També es van declarar incendis a Xarafull (Vall de Cofrents-Aiora) i Quesa (Canal de Navarrés), ja extingits; a Millars (Canal de Navarrés), ara controlat; a l’Alcora (Alcalatén) i Vistabella del Maestrat (Alcalatén), ja apagats, i a Pina (Alt Palància), que també ha estat controlat.

Avui s’ha declarat un altre foc a les Fonts d’Aiòder (Alt Millars), probablement per la caiguda d’un llamp. Per apagar-lo hi treballen tres aeronaus, una dotació de bombers del Consorci de Castelló, una unitat de bombers forestals de la Generalitat i voluntaris forestals, a més d’un coordinador. De moment, la situació és positiva i no calen més reforços.

El Centre d’Emergències de la Generalitat ha informat que s’havia vist una columna de fum amb foc a Llombai (Ribera Alta), on s’han enviat tres vehicles aeris i quatre dotacions de bombers de València, que ja han controlat el foc. A més, s’ha detectat un altre incendi en una zona de pinada a Figueroles de Domenyo (Serrans), on actuen un vehicle aeri, tres dotacions del Consorci de València i una brigada forestal.

Alhora, a Callosa d’en Sarrià (Marina Baixa) s’ha declarat un incendi de vegetació, amb un dispositiu format per un vehicle aeri, dues unitats de bombers forestals de la Generalitat, dues autobombes i dues dotacions del Consorci d’Alacant.

La Generalitat manté activa la pre-emergència per risc extrem d’incendis forestals, agreujat per la possibilitat de tempestes seques.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor