Els bombers atenen més de 450 avisos per l’episodi de pluja intensa a Catalunya

  • Protecció Civil desactiva l'alerta per l'oratge, que també ha motivat 945 trucades al 112

VilaWeb
14.09.2025 - 16:15
Actualització: 14.09.2025 - 22:05

Protecció Civil ha desactivat l’alerta del pla Inuncat un cop finalitzat l’episodi de pluja intensa i després que les tempestes que han caigut durant la matinada d’avui no hagin provocat incidències rellevants.

El telèfon d’emergències 112 ha rebut un total de 945 trucades pels xàfecs torrencials -el 56% provinents del Vallès Occidental- mentre que els Bombers de la Generalitat han rebut més de 450 avisos, la meitat provinents de la regió metropolitana nord (248), especialment Vallès Occidental i Baix Llobregat.

Les incidències més nombroses han estat per caiguda d’arbres o elements estructurals, inundacions i per incidències relacionades amb el trànsit. I el gruix dels serveis atesos pels Bombers s’han localitzat a les comarques del Vallès Occidental i el Baix Llobregat, tot i que dissabte al matí es van concentrar a les comarques de Girona (Gironès i Baix Empordà). Els Bombers han estat requerits per resoldre problemes d’inundacions en baixos o garatges, per acumulació d’aigua a la via pública o per diversos vehicles bloquejats amb l’aigua. També per retirar arbres o branques caigudes, sobretot aquesta matinada en el centenar d’avisos al Vallès Occidental, i alguna esllavissada de pedres a la via.

Els darrers serveis dels Bombers s’han fet avui al matí arran d’un fort xàfec que ha afectat sobretot l’Ametlla de Mar (Baix Ebre), a la zona de Sant Jordi d’Alfama. S’han revisat carrers, retirat mobiliari urbà de la via pública i s’ha fet neteja de calçada.

Crescuda del Besòs i el Llobregat i tres carreteres tallades

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) va emetre avisos ahir al vespre per l’increment del cabal de rius i rieres, amb especial atenció al riu Besòs i el riu Llobregat. Durant la matinada els cabals s’han anat normalitzant i a hores d’ara la situació és de normalitat.

Pel que fa a la xarxa viària, diverses carreteres es van veure afectades per despreniments i esllavissades. Es va tallar el ramal de l’A-2 cap a l’AP-7, entre Abrera i Esparreguera. Un bassal d’aigua a la C-58 a Terrassa, en sentit Manresa, va obligar a reduir un carril. I tres carreteres de la zona del Parc Natural de la Muntanya de Montserrat van quedar tallades. Es tracta de la B-112 a Collbató (Baix Llobregat); la BP-1103, entre el Bruc i Monistrol de Montserrat; i la BP-1121, entre Castellbell i el Vilar i Monistrol. Altres vies afectades van ser la GI-552 a Riells i Viabrea, i la B-124 a Sant Llorenç Savall.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor