Barcelona va invertir 467.000 euros el 2016 a potenciar projectes de comerç de proximitat en barris

  • L'Ajuntament de Barcelona va invertir 467.000 euros el 2016 per a projectes de comerç de proximitat als barris de la ciutat, centrats a dinamitzar zones afectades per obres de llarga durada, altres de properes a centres comercials, àrees amb baixa densitat comercial i unes altres en les quals hi ha hagut un descens del comerç de proximitat, entre d'altres.

21.03.2017 - 17:33

BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Barcelona va invertir 467.000 euros el 2016 per a projectes de comerç de proximitat als barris de la ciutat, centrats a dinamitzar zones afectades per obres de llarga durada, altres de properes a centres comercials, àrees amb baixa densitat comercial i unes altres en les quals hi ha hagut un descens del comerç de proximitat, entre d’altres.

El consistori ha destacat aquest dimarts en un comunicat que, fins al moment, les ajudes econòmiques s’havien destinat directament a entitats comercials de cadascuna de les zones, i que el 2016 es va canviar el mecanisme perquè sigui el districte el que coordini els projectes de promoció del comerç de proximitat de cada àrea, per fer més eficient la inversió i generar sinergies entre els projectes.

Diverses accions van ser dirigides a promoure el comerç de proximitat durant la campanya nadalenca, i també es van fomentar les ajudes directes a associacions de comerciants al llarg de l’any; es va potenciar la capacitació dels professionals, i es van impulsar campanyes de sensabilització de consum responsable.

Per districtes, el que més inversió va rebre va ser el de Gràcia, amb 92.282 euros, seguit pel de Sant Andreu, amb 91.707 euros; el de Sants-Montjuïc (59.680 euros); Eixample (58.327 euros); Ciutat Vella (46.845); les Corts (42.729); Horta-Guinardó (33.146); Sarrià-Sant Gervasi (24.685) i Nou Barris, amb 17.500 euros, mentre que Sant Martí va optar per usar recursos propis, ja que les ajudes les sol·liciten els districtes, segons fonts municipals.

A més d’aquesta inversió, el programa ‘Obert al futur’ va formar 542 persones de 513 comerços –el 86% va participar-hi per primera vegada–, de les quals el 69% van ser dones; el 92% d’origen espanyol; el 55% amb estudis superiors, i amb edats entre 40 i 54 anys en el 54% dels casos.

Els àmbits d’estudi que va comptar amb més participants van ser els relacionats amb el màrqueting digital –amb el 50% de participants– i els de millora de l’experiència de la compra dels clients –amb el 23,6%–, seguits pels que concreten com utilitzar el màrqueting digital en els establiments, amb el 17,2%.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor