29.11.2016 - 11:30
El consistori convoca la segona edició del concurs d’aparadors
BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb la Fundació Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, ha impulsat una campanya en motiu de les festes de Nadal per fomentar el comerç de proximitat i els mercats i conscienciar de la importància que té comprar i mantenir vius els barris de la ciutat.
Una de les accions de la campanya és la iniciativa ‘L’autèntic paper del Nadal’, una prova pilot a deu punts de la ciutat que entre el 10 de desembre i el 5 de gener oferiran embolicar els regals amb roba reciclada i paper ecològic amb el disseny de la campanya ‘Hola Nadal’ en presentar tres tiquets de compra, segons ha informat el consistori.
L’Ajuntament preveu que es distribuiran prop de 5.500 peces de roba reciclada de diferents formes i mesures produïdes per la Fundació Pare Manel i el Centre Especial de Treball Estel Tàpia, a partir d’una iniciativa de la cooperativa Tarpuna.
Aquests embolcalls reutilitzables duen un etiqueta amb un codi QR que informa sobre la iniciativa ‘L’autèntic paper del Nadal’, en què s’explica que el “valor afegit” del Nadal és més que l’objecte que s’embolica.
NADAL SOLIDARI
En aquest sentit, la campanya vol sensibilitzar la ciutadania per que visqui un Nadal solidari, sostenible, de convivència i de participació als barris, a més d’una aposta decidida pel comerç de proximitat.
L’objectiu de l’acció és posar en valor la xarxa social i econòmica en què participen compradors i comerciants, i que contribueix a la dinamització dels barris de la ciutat.
L’horari de les casetes és d’11 a 14 i de 17:30 a 20:30 hores –excepte el diumenge 11 de desembre, que obriran d’11 a 14–: del 10 al 18 de desembre estaran obertes els divendres i caps de setmana, i a partir del 23 de desembre fins al 5 de gener obriran cada dia excepte els festius –25 i 26 de desembre i 1 de gener–.
CONCURS D’APARADORS
L’Ajuntament, a través de Barcelona Activa i la Regidoria de Comerç i Mercat ha convocat la segona edició del Concurs d’Aparadors de Nadal al barri per impulsar i fomentar la compra en els comerços de barri.
Per participar-hi, els comerciants només hauran d’enviar abans del 9 de desembre una foto amb el seu aparador, de manera que entraran en la rifa per guanyar un assessorament comercial personalitzat valorat en 1.000 euros per millorar el seu negoci.
Aquesta campanya se centra als barris de Roquetes, Ciutat Meridiana, Torre Baró i Trinitat Nova, en el districte de Nou Barris; Trinitat Vella, Bon Pastor i Baró de Viver, al de Sant Andreu; el barri de Besòs Maresme, a Sant Martí i Sants-Montjuïc.