Barcelona elaborarà un informe per regular l’economia solidària i evitar competència deslleial

  • La comissió d'Economia i Hisenda de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest dimarts per unanimitat una proposició de CiU en què ha reclamat al Govern municipal la redacció d'un informe sobre l'estat de regulació de l'economia social i solidària (ESS) i les propostes que s'han impulsat per evitar la proliferació de plataformes digitals que generen competència deslleial.

17.01.2017 - 20:10

BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)

La comissió d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest dimarts per unanimitat una proposició de CiU en què ha reclamat al Govern municipal la redacció d’un informe sobre l’estat de regulació de l’economia social i solidària (ESS) i les propostes que s’han impulsat per evitar la proliferació de plataformes digitals que generen competència deslleial.

El regidor de CiU Raimond Blasi ha explicat que existeixen iniciatives que, presentant-se com empreses d’ESS, afavoreixen l’economia submergida, la competència deslleial i la pèrdua de drets dels treballadors i els consumidors, una preocupació que han compartit tots els grups municipals.

El comissionat d’Economia Cooperativa, Social i Solidària i Consum de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Via, ha acceptat la proposició, ha insistit en la necessitat d’impulsar “empreses responsables i ciutadanes”, i ha assegurat que es treballa en dues línies: la crítica a les plataformes digitals que creen problemàtiques i el foment de l’economia col·laborativa democràtica.

“Recolzem les cooperatives que garanteixen la democràcia des del punt de vista d’usuaris i treballadors”, ha dit, i ha assenyalat que se segueixen dues línies d’intervenció dins del foment de les ESS: creació d’un grup de treball amb 19 entitats que promouen el procomú, així com un programa formatiu en què participen 20 projectes d’empreses col·laboratives.

IDENTIFICAR ELS PROBLEMES

Paco Sierra (C’s) ha assegurat que cal identificar les plataformes que actuen fora dels marcs legals i potenciar les verdaderes empreses ESS que, segons ell, han estat una eina que ha permès a molts barcelonins poder pal·liar les seves dificultats durant la crisi econòmica.

El líder d’ERC al consistori, Alfred Bosch, ha alertat que hi ha plataformes que “juguen amb la fiscalitat, amb els controls de treball i que no tributen a Hisenda, mentre que Javier Mulleras (PP) ha insistit que l’economia legal reverteix de manera positiva a la ciutat a través del pagament d’impostos.

El regidor de la CUP Josep Garganté ha observat que plataformes com Uber i Airbnb provoquen la pèrdua de drets laborals i la gentrificació, i Montse Ballarín (PSC) ha recordat que la proliferació d’aquestes plataformes és un fenomen potenciat per la globalització.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor