Barcelona canviarà el nom de la plaça d’Antonio López i en retirarà l’estàtua aquest 2017

  • Invertirà 2 milions en millores puntuals de la Via Laietana

VilaWeb
02.05.2017 - 12:32

Invertirà 2 milions en millores puntuals de la Via Laietana

BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS)

La regidora del districte de Ciutat Vella, Gala Pin, i el comissionat de Programes de Memòria, Ricard Vinyes, han afirmat que l’Ajuntament iniciarà un procés deliberatiu per canviar el nom de la plaça d’Antonio López i que se’n retirarà l’estàtua abans d’acabar aquest 2017, en considerar que el nom actual “ha creat un ambient de rebot entre els veïns”.

En una atenció a la premsa aquest dimarts, Vinyes ha explicat que es generarà un concurs d’idees per veure què es farà definitivament amb la plaça, en el qual s’acceptaran propostes per al canvi de nom, i ha puntualitzat que l’estàtua serà traslladada al museu Frederic Marès.

També ha dit que impulsaran actuacions per a la recuperació de la memòria històrica en relació a la construcció de la mateixa Via Laietana, així com de la instal·lació de la prefectura de la Policia Nacional situada en el número 43 de l’avinguda.

“Per aquesta prefectura hi han passat homes i dones dels moviments socials als quals se’ls han vulnerat els seus drets i que han estat salvatgement torturats”, ha assegurat el comissionat.

Ha afirmat que es mirarà d’arribar a un acord amb aquells qui posseeixen la prefectura per poder explicar la història de l’edifici amb plafons, però ha assegurat que si no aconsegueixen un acord “ho explicaran a les voreres” amb la instal·lació de faristols.

PACIFICACIÓ DE LA VIA

Gala Pin ha anunciat que el consistori invertirà dos milions d’euros durant aquest mandat per realitzar “millores puntuals” de la Via Laietana i iniciar el procés de pacificació del carrer, amb l’objectiu de dotar-la de més dinamisme social.

Les intervencions previstes inclouen la reforma de la plaça d’Antonio Maura; l’ampliació dels passos de zebra; la millora de les voreres, i l’impuls de camins escolars en l’entorn, una mesura que el Govern municipal presentarà en el proper ple del districte.

La regidora ha destacat que la plaça d’Antonio Maura està congestionada per alguns usos, com les parades de taxis, els aparcaments de motos i per autocars turístics que impedeixen el pas dels vianants entre la Catedral i l’avinguda de Francesc Cambó.

ELIMINAR LES SEMIROTONDES

En aquest sentit, Pin ha observat que la proposta contempla la substitució de les semirotondes de la plaça d’Antonio Maura per “àmplies voreres que donaran continuïtat a les dues avingudes”, i ha destacat que aquesta actuació crearà nous espais per als veïns.

Preguntada sobre els efectes de la modificació sobre la mobilitat de la zona, ha puntualitzat que aquesta proposta s’haurà de sotmetre a validació en els consells del barri Gòtic i del Casc Antic: “Entenem que hi ha una necessitat de pas dels veïns i del mercat de Santa Caterina que ha de mantenir-se”.

També ha dit que intervindran en les cruïlles de la Via Laietana amb els carrers de Tomàs Mieres, de Julià Portet i de Doctor Joaquim Pou; en el del carrer de Princesa; al carrer de Manresa; en el dels carrers d’Àngel Baixeras i de Joan Massana, a més de la plaça d’Antonio López, al costat Besòs.

L’Ajuntament preveu que aquestes actuacions es licitin durant el primer semestre del 2018 perquè s’executin a principi del 2019.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor