20.10.2016 - 09:49
MADRID, 20 (EUROPA PRESS)
Bankinter va registrar un benefici net de 400 milions d’euros durant els nous primers mesos d’aquest any, fet que suposa un increment del 33,6% respecte al mateix període de l’exercici anterior, gràcies al creixement del crèdit i dels recursos.
En línia amb la tendència d’anteriors trimestres, el negoci recurrent de clients segueix sent el més gran contribuïdor als ingressos, segons ha informat aquest dijous l’entitat en la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Entre gener i setembre, el grup va obtenir un benefici abans d’impostos de 547,8 milions, fet que suposa un increment del 30,7% respecte a un any abans.
Aquests resultats inclouen les dades d’activitat de Bankinter a Portugal, després de donar-se per conclosa el passat 1 d’abril l’adquisició a Barclays dels negocis amb els quals aquesta entitat operava al país portuguès.
Sense tenir en compte aquesta operació, el benefici net del banc seria de 335,5 milions d’euros, un 12% superior al d’un any abans, mentre que el benefici abans d’impostos se situaria en 451,9 milions, un 7,8% més.
La rendibilitat sobre el capital invertit (ROE) va augmentar fins al 13,2%, el més elevat del sector financer, potenciat per l’efecte positiu del fons de comerç negatiu (‘badwill’) de Portugal. Excloent aquest efecte extraordinari, se situa al 10,7%.
La morositat del banc es va situar al 4,19%, respecte del 4,35% de fa un any.