Bankia entrarà en el negoci promotor a partir del 2018

  • El conseller delegat de Bankia, José Sevilla, ha assenyalat aquest dimecres que l'entitat entrarà en el negoci promotor a partir del 2018, un segment en el qual considera que hi ha opcions de futur i en el qual no ha pogut participar en els últims anys a causa de les restriccions imposades per Brussel·les en el seu pla de reestructuració.

VilaWeb
19.04.2017 - 12:41

MADRID, 19 (EUROPA PRESS)

El conseller delegat de Bankia, José Sevilla, ha assenyalat aquest dimecres que l’entitat entrarà en el negoci promotor a partir del 2018, un segment en el qual considera que hi ha opcions de futur i en el qual no ha pogut participar en els últims anys a causa de les restriccions imposades per Brussel·les en el seu pla de reestructuració.

“Aquest any ens treiem la cotilla de Brussel·les i això ens porta a pensar i valorar la possibilitat d’abordar altres negocis. Estem pensant de fer una mica de negoci promotor en el futur, en què creiem que hi haurà opcions”, ha assenyalat Sevilla durant la seva intervenció en la XXIV Trobada del Sector Financer, organitzat per ABC, Deloitte i Sociedad de Tasación.

El directiu ha assenyalat que Bankia encara aquest exercici, l’últim de vigència del seu pla de reestructuració, des d’una posició de “solidesa financera, amb lideratge en solvència, eficiència i rendibilitat, i un gran dinamisme comercial” que li està permetent créixer en clients i guanyar quota de mercat en segments clau.

Una vegada es doni per tancat el pla de reestructuració, Bankia podrà emprendre nous negocis que no ha pogut desenvolupar en aquests últims cinc anys o dur a terme operacions corporatives, com la integració que actualment negocia amb BMN i que li facilitarà la privatització i la devolució de les ajudes rebudes.

En els últims quatre anys, Bankia ha pogut repartir 820 milions d’euros en dividends, una de les palanques per avançar en la devolució de les ajudes rebudes. Entre la part rebuda per l’Estat i la privatització del 7,5% de l’entitat, Bankia ja ha retornat més de 1.800 milions d’euros.

POSICIONAMENT COMERCIAL

Al llarg de la seva intervenció, el conseller delegat de Bankia ha recordat que al gener del passat exercici l’entitat va engegar el seu nou posicionament comercial basat en l’exempció de comissions i en la senzillesa en la relació amb els clients. “Comencem amb els clients particulars, ho vam estendre a autònoms i clients digitals, i al gener d’aquest any ho hem aplicat a les noves hipoteques”, ha apuntat.

En aquest sentit, ha afirmat que els resultats han estat “immediats” i s’han traduït en la captació de clients, més satisfets, i en el guany de quota de mercat.

En el primer trimestre d’aquest any, després d’anunciar al gener l’eliminació de les comissions vinculades als nous préstecs amb només tenir la nòmina domiciliada, Bankia va duplicar la concessió de noves hipoteques, que no exigeixen la contractació de cap producte addicional, segons ha precisat Sevilla.

Des del punt de vista financer, el conseller delegat ha posat l’accent que Bankia ha passat d’estar el 2013, una vegada recapitalizada l’entitat, en l’últim lloc dels sis grans bancs en solvència, eficiència i rendibilitat, a ser el “líder” el 2016 en els tres aspectes considerant les activitats a Espanya.

Des del seu punt de vista, en aquesta evolució ha estat clau el “esforç de reestructuració” de Bankia, que permet tenir unes despeses d’explotació inferiors en un 50% a la mitjana dels principals competidors, “la qual cosa contribueix a una millor rendibilitat”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor