27.06.2017 - 09:51
MADRID, 27 (EUROPA PRESS)
Bankia comptarà amb 2.515 oficines després de la fusió amb BMN, un 36% més, ja que a les 1.855 oficines amb les quals explica ara caldrà sumar les 660 de BMN, segons ha explicat l’entitat que presideix José Ignacio Goirigolzarri a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Bankia ha destacat que l’operació la reforça com a quarta entitat al mercat espanyol i es produeix en un moment de perspectives positives per al sistema financer, tant pel creixement esperat del negoci com per la previsible evolució dels tipus d’interès.
BMN aportarà a Bankia uns 38.000 milions d’euros en actius i una franquícia líder a Múrcia, Granada i Balears, províncies on BMN compta amb 470 oficines, el 71% del total.
D’aquesta manera, després de l’operació, Bankia comptarà amb quotes de mercat superiors al 30% a Granada i Múrcia, i del 25% a Balears.
L’entitat que presideix Goirigolzarri ha destacat que, amb aquesta fusió, complementarà una franquícia líder en territoris “de gran grandària i dinamisme econòmic”, com la Comunitat de Madrid o la Comunitat Valenciana.
Bankia ha destacat a més que amb la fusió el seu volum de crèdits s’incrementarà un 20% i el de dipòsits, un 28%.

