15.03.2017 - 18:19
Renovarà cinc models clau fins el 2018 i llançarà dos tot camins fins el 2019
INGOLSTADT (ALEMANYA), 15 (EUROPA PRESS)
La companyia automobilística alemanya Audi ha creat una nova filial centrada en la conducció autònoma, denominada Autonomous Intelligent Driving, que treballarà per al conjunt del grup Volkswagen, al mateix temps que té previst impulsar el desenvolupament de l’electromovilitat, de manera que preveu llançar al mercat tres models amb aquesta tecnologia fins el 2020.
Segons ha anunciat el president de la companyia, Rupert Stadler, en la conferència anual de resultats, aquesta nova filial, amb seu a Munic (Alemanya), treballa en un sistema per a vehicles autònoms a les ciutats, al mateix temps que ha indicat que aquesta tecnologia es podrà incorporar en models de diverses marques i que aquesta empresa està oberta a cooperar amb socis potencials del sector de l’automòbil o de les tecnologies de la informació.
Stadler ha afirmat que, fins a mitjan any que ve, la firma dels quatre cèrcols renovarà cinc models clau, entre els quals es troben l’A8, recentment presentat, l’A7, que es mostrarà a finals d’any, i la segona generació del Q3, que es comercialitzarà el 2018 i es fabricarà a Györ (Hongria), en lloc de Martorell (Espanya).
El directiu ha assenyalat, al seu torn, que l’empresa continuarà ampliant la seva gamma de tot camins, sota l’ensenya Q, amb l’arribada de dos nous models fins el 2019. El primer d’ells serà el Q8, que s’introduirà l’any que ve, mentre que el 2019 es posarà a la venda el nou Q4, que s’incorpora al segment dels tot camins compactes.
ELECTRIFICACIÓ
D’altra banda, la corporació alemanya també està immersa en un procés d’electrificació de la seva gamma, amb l’arribada prevista de tres models d’aquestes característiques fins el 2020, en línia amb la previsió de l’empresa que la demanda de vehicles 100% elèctrics s’incrementarà de forma significativa entre 2020 i 2023.
D’aquesta forma, Audi llançarà el 2018 el tot camí elèctric Audi e-tron, amb una autonomia de 500 quilòmetres, al mateix temps que el 2019 arribarà l’e-tron Sportback i el 2020 es comercialitzarà un cotxe elèctric per al segment premium compacte, que es basarà en la plataforma modular MEB del consorci Volkswagen.
Així mateix, el president d’Audi ha ressaltat que des del 2021 la companyia incorporarà una versió electrificada en cadascuna de les seves gammes importants de producte. A més, en els propers cinc anys la corporació comercialitzarà quatre models híbrids endollables addicionals al mercat xinès.
En relació amb la fabricació d’aquests nous vehicles electrificats, Stadler ha assenyalat que Audi no té previst traslladar la producció. “Les nostres plantes Audi són les peces clau de la nostra marca en el procés de transformació cap a la mobilitat elèctrica”, ha subratllat, al mateix temps que ha assegurat que el primer vehicle elèctric de la companyia es fabricarà a Brussel·les, que també acollirà una instal·lació per a la fabricació de bateries.
A més, ha apuntat que la seva companyia engegarà tres projectes vinculats amb la mobilitat urbana a Àsia, Amèrica del Nord i Europa, i ha afegit que pròximament començarà a realitzar proves amb vehicles sense volant ni pedals en trajectes curts predeterminats, en el marc dels treballs de la nova filial Autonomous Intelligent Driving.