Ascó I fa una aturada del reactor per una fuita d’aigua

  • La central nuclear Ascó I (Tarragona) ha realitzat la matinada d'aquest dijous una aturada del reactor davant un augment del cabal de fuita d'aigua no identificada en el sistema de refrigerant.

27.04.2017 - 13:38

TARRAGONA, 27 (EUROPA PRESS)

La central nuclear Ascó I (Tarragona) ha realitzat la matinada d’aquest dijous una aturada del reactor davant un augment del cabal de fuita d’aigua no identificada en el sistema de refrigerant.

Segons ha informat el Consell de Seguretat Nuclear (CSN) en un comunicat, la desconnexió de la xarxa es va produir en la matinada i l’aturada es va completar a les 5.00 hores.

Es va prendre la decisió de parar el reactor en no poder descartar que es tractés d’una fugida de la barrera de pressió del sistema de refrigerant del reactor.

Després d’investigar l’ocorregut s’ha identificat l’origen de la fugida en una vàlvula que permet el drenatge de la caixa d’aigua del generador de vapor A, descartant la fugida en la barrera de pressió.

El succés, que no ha tingut impacte en els treballadors, el públic ni en el medi ambient, es classifica com a nivell 0 en l’Escala Internacional de Successos Nuclears (Ines).

Els serveis de manteniment mecànic de la central estan treballant en la reparació, ha indicat el CSN.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor