18.02.2017 - 14:37
SEVILLA, 18 (EUROPA PRESS)
El sotssecretari d’Autonomies i Ajuntaments del PP, Javier Arenas, ha manifestat aquest dissabte que els valors de la Constitució són imprescindibles per a la convivència dels espanyols, sobretot, el del respecte, davant les “tempestats” que estan arribant des de Catalunya amb els intents de “rupturisme” d’alguns.
En una acte del PP-A amb motiu dels deu anys de la reforma de l’Estatut d’Autonomia d’Andalusia, Arenas ha manifestat que quan observem les tempestats que alguns polítics han portat a la vida política de Catalunya i el rupturisme que alguns plantegen en aquesta comunitat, l’origen és precisament intentar una reforma de l’Estatut de Catalunya que “trencava l’esperit de la Constitució espanyola i que es feia sense consens”.
“D’aquell vent d’una reforma sense consens i al marge de la Constitució, estan venint aquestes tempestats”, ha sentenciat Javier Arenas.
Davant aquesta situació, ha assenyalat que els valors de la Constitució són imprescindibles per a la convivència dels espanyols i ha destacat un valor central, el del respecte.
Ha manifestat que el Partit Popular tenia molt clar que l’Estatut d’Autonomia d’Andalusia s’havia de reformar amb consens i ser plenament constitucional i també té molt clar avui que una reforma de la Constitució només es pugui afrontar “des del mateix consens que la va veure néixer”. Javier Arenas ha assenyalat que alguns van voler en el seu moment que l’Estatut d’Andalusia fos com el de Catalunya.
Respecte a les manifestacions del president de Veneçuela, Nicolás Maduro, contra el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha indicat que faria bé a la seva nació “si assumís els valors de la Constitució espanyola, sobretot, el valor del respecte”.