AMPL.- Ordenen presó eludible amb fiança de 80.000€ per a Sergio Blasco per la trama que falsejava contractes sanitaris

  • Un jutjat de València coordina una operació que se salda amb la detenció de set dels huit investigats

24.03.2017 - 19:02

Un jutjat de València coordina una operació que se salda amb la detenció de set dels huit investigats

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El jutjat d’Instrucció número 6 de València ha ordenat presó eludible amb el pagament d’una fiança de 80.000 euros per a Sergio Blasco, exgerent de l’Hospital General i nebot de Rafael Blasco, exconseller de Solidaritat empresonat pel cas Cooperació, en relació amb una presumpta trama que falsejava contractes sanitaris a canvi de comissions il·legals en la Conselleria de Sanitat, subscrits entre 2005 i 2014, durant el govern del PP.

L’instructor ha pres declaració este divendres a set detinguts este dijous i a un altre investigat que ha comparegut voluntàriament en una causa oberta per diversos delictes contra l’administració pública, entre ells, malversació de cabals públics, prevaricació, falsedat, blanqueig, frau i suborn. Entre els arrestats es troben a més un germà de Sergio Blasco, també nebot de l’exconseller, i responsables de diverses empreses, proveïdores de servicis i de material de la Conselleria de Sanitat, del Consorci Hospital General Universitari, del centre Hospitalari i La Fe.

Durant la compareixença, que s’ha celebrat passades les 10.00 hores en una de les sales de la Ciutat de la Justícia, Fiscalia Anticorrupció ha demanat presó eludible amb fiança de 180.000 euros per a Sergio Blasco, així com la mateixa mesura però amb una fiança sense concretar per a Francisco José Escandell, administrador de diverses empreses com Cyomed o Mantenimientos Paesvi; Miguel Sanfélix, administrador de les empreses Out-Log i Kanbanlog; i per a Ana Clares, accionista de Corporación Sociosanitaria del Mediterráneo.

El jutge, després d’estudiar les peticions, ha acordat fixar 80.000 euros perquè Sergio Blasco evite la presó provisional, i la llibertat baix fiança de 35.000 euros per a dos dels empresaris arrestats. Els altres cinc investigats han quedat en llibertat amb mesures cautelars que van des de les compareixences periòdiques en el jutjat fins a la retirada del passaport i la prohibició d’eixir del territori nacional per a la resta, ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

Segons el TSJCV, la investigació es va iniciar a partir de 2014 arran d’una denúncia interposada per la Fiscalia Anticorrupció. El jutjat va incoar diligències i, quasi després de dos anys d’investigació, l’instructor va ordenar esta setmana el secret sobre una part de la causa per a poder dur a terme l’operació que ha culminat amb els arrests i registres.

EUPV havia presentat amb anterioritat un escrit davant Fiscalia, firmat per l’exparlamentaria en les Corts i actual eurodiputada Marina Albiol, en el qual s’al·ludia a una presumpta trama de corrupció d’adjudicacions sanitàries a empreses privades per valor d’uns 29 milions d’euros.

Entre elles, en la denúncia s’al·ludia al fet que les empreses Out-Log, Mantenimientos Integrales Turia, Cyomed Levante SL i Connectall Systems SL van rebre nombroses adjudicacions públiques de la Conselleria de Sanitat, el Consorci Hospital General Universitari i la Diputació de València des de 2001 i fins el 2012, per manteniment i neteja i posteriorment per qüestions més especialitzades.

Segons va denunciar EUPV, un dels administradors d’eixes empreses era Francisco José Escandell Vila, qui tenia una altra firma denominada Corporación Sociosanitaria del Mediterráneo SL que, d’acord amb les dades del Registre Mercantil, va ser venuda el 14 de maig de 2012 a Francisco José Blasco Perepérez, germà de Sergio Blasco.

A partir d’ací, la formació d’esquerres realitzava una sèrie de connexions amb diverses empreses vinculades al negoci sociosanitari i localitzades en Alzira, com que Francisco José Blasco figurava com a administrador de Solana Cantal Gros, on un germà de l’exconseller Blasco era apoderat i Gisela Blasco Perepérez, exedil de Gandia, va ser administradora única i, pel que sembla, al febrer de 2007 va adjudicar l’assistència telefònica del municipi a una empresa relacionada amb el cas Cooperació.

La relació arribava fins a Sanygestión 2012 SL, on apareixia Francesc Manel Blasco Tello, nebot de Sergio Blasco i que va fer un treball universitari de caràcter acadèmic precisament sobre l’empresa Out-Log SL.

El muntant de les adjudicacions ascendia a 29,4 milions d’euros, els principals, de 18,8 i 10,5 milions de Sanitat a Out-Log, amb dates 2010 i 2007, per a la gestió del servici públic mitjançant concessió, en el primer cas, de la logística del Departament de Salut València La Fe, en l’antic i nou centre, i el servici integral de logística per a l’Hospital General i l’àrea d’influència.

ESCORCOLLS EN HABITATGES I EMPRESES

En l’operació es van practicar 18 entrades i registres en domicilis particulars dels investigats i seus socials d’empreses a Alacant, Madrid, València, Alzira, Mislata, Paterna i Xirivella, on van intervindre documentació sobre la relació comercial entre l’administració pública i les empreses investigades.

A més dels 18 escorcolls, que es van perllongar fins a les 23.00 hores, l’instructor va comissionar als agents de la Policia Nacional perquè recaptaren en la Conselleria de Sanitat i en l’Hospital General determinada documentació complementària dels expedient administratius que estan baix sospita.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor