AMP.- Méndez de Vigo proposa a les CCAA al Senat que el Pacte educatiu vagi acompanyat d’un acord pressupostari

  • El ministre ha insistit als consellers que "l'autonomia és compatible amb el principi d'unitat"

27.03.2017 - 13:55

El ministre ha insistit als consellers que “l’autonomia és compatible amb el principi d’unitat”

MADRID, 27 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Educació, Cultura i Esport, Íñigo Méndez de Vigo, ha proposat aquest dilluns a les comunitats autònomes i grups parlamentaris al Senat que el pacte social i polític per l’Educació vagi acompanyat d’un acord pressupostari per als propers anys i que només pugui ser modificat per una majoria superqualificada amb l’objectiu que es “garanteixi” la seva continuació en el temps.

Aquestes han estat les principals aportacions del ministre durant el debat monogràfic sobre el pacte educatiu en la Comissió General de Comunitats Autònomes de la Cambra alta durant la seva compareixença a petició pròpia, a la qual assisteixen tots els consellers d’Educació autonòmics al costat dels portaveus parlamentaris en aquest fòrum i diversos senadors.

“Estem davant l’oportunitat de construir un model educatiu amb vocació de futur”, ha subratllat el titular d’Educació, que s’ha mostrat convençut que es pot aconseguir el pacte que doni l’estabilitat al sistema “del qual gaudeixen els sistemes educatius de l’entorn amb millors resultats”.

El ministre ha assenyalat sobre l’acord pressupostari que pot dotar al sistema educatiu d'”un finançament estable i previsible al llarg del temps, sempre concorde a les circumstàncies” i ha reiterat als consellers de les comunitats autònomes que “no es tracta d’invertir més, sinó millor”.

“Així s’ha demostrat aquests últims anys, i per això considerem que aquest pacte pressupostari haurà d’incloure també instruments que permetin avaluar el seu funcionament i eficiència”, ha afegit.

Méndez de Vigo ha recordat que es donen les circumstàncies per aconseguir el pacte educatiu, que, al seu judici, són “similars” als Pactes de la Moncloa, que aquest any fan 40 anys, i que van suposar el “primer gran pacte de la Transició” per “exigència” dels ciutadans als seus representants.

“No volem més incertesa, ni que malgastem les nostres forces en enfrontaments banals d’uns contra d’altres. Crec en el diàleg. Crec en el consens. Crec que que l’acord és positiu per a la societat”, ha dit.

Així mateix, ha defensat que els pactes d’Estat són els que han permès “els majors èxits” ha recordat als consellers i senadors que “s’ha aconseguit més quan s’ha treballat junts que quan s’ha treballat cadascun pel seu costat”.

Méndez de Vigo ha admès que existeixen diferències entre els sistemes educatius de les comunitats, per la dispersió territorial o el nivell socioeconòmic, entre altres factors, però ha subratllat que la seva autonomia “és compatible amb el principi d’unitat”. “Els espanyols som capaços d’aconseguir grans assoliments pel treball conjunt”, ha asseverat.

També ha recordat els eixos sobre els quals ha de girar el pacte: ampliació progressiva de l’escolarització primerenca; promoció de la permanència en l’ensenyament obligatori; adaptar l’oferta de l’ESO a les necessitats dels alumnes i la de FP a les demandes socials i del mercat laboral, o actualitzar els currículums i les metodologies pedagògiques.

El titular d’Educació ha recordat als consellers i senadors que l’objectiu principal del pacte ha d’estar centrat en els alumnes i les seves famílies, però també en els docents sobre els quals ha enaltit la seva tasca com a “pilar fonamental del sistema educatiu”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor