05.04.2017 - 13:15
Es va radicalitzar a Catalunya i el seu objectiu era captar dones i integrar-les a Daesh
BARCELONA, 5 (EUORPA PRESS)
El conseller d’Interior de la Generalitat, Jordi Jané, ha anunciat aquest dimecres que els Mossos d’Esquadra han detingut a Terrassa (Barcelona) una dona de 19 anys presumptament relacionada amb el gihadisme per un delicte de terrorisme que el seu objectiu era “captar dones per integrar-les a Daesh”.
Durant les preguntes de control al Govern català en el Ple del Parlament, Jané ha anunciat que fa poques hores han detingut la dona “amb una activitat intensa a la xarxa”, en què comptava amb 173 seguidors.
“Tenia més de 200 entrades a la xarxa que incitaven a cometre la gihad, la violència a l’espai públic”, ha explicat, i ha dit que la detenció s’ha fet a instàncies del Jutjat 3 de l’Audiència Nacional (AN) i que, després del seu arrest, serà posada a disposició judicial.
Segons ha explicat el conseller en declaracions als periodistes després de la sessió de control, la jove és de nacionalitat marroquina i va venir a Catalunya durant els primers anys de vida: “S’ha criat aquí, a Catalunya, i estaríem en un supòsit més en el qual l’adoctrinament s’ha fet des de Catalunya”.
El conseller ha concretat que la detinguda utilitzava diverses xarxes socials –Facebook, Twitter, Youtube i Instagram– per difondre missatges per practicar la gihad i es dirigia a dones: “L’objecte de captació eren dones per integrar-se a l’organització Daesh, per radicalitzar-se”.
“La persona radicalitzada i que estava radicalitzant tercers usava diversos mitjans alhora per evitar ser descoberta: usava xarxes que no eren en obert perquè no hi hagués una actuació policial que l’acabés detectant”, ha explicat el conseller.
Ha afegit que la detinguda té “alguna relació” amb algun dels detinguts pels Mossos d’Esquadra en l’operació Caronte el 2015, d’una cèl·lula de captació desarticulada per la Policia catalana que va acabar amb detencions a la frontera entre Bulgària i Turquia.
La previsió és que és que la jove sigui traslladada a Madrid aquest dijous i passi a disposició judicial i aquest divendres declari davant el jutjat de l’AN.
LLOPS SOLITARIS
El conseller ha sostingut que amb aquesta detenció els Mossos han contribuït a evitar que terceres persones se segueixin radicalitzant i que algunes de les radicalitzades siguin ‘inspirades’, és a dir, que sense pertànyer a Daesh rebin informació que els radicalitza i que, de forma aïllada, es converteixen en llops solitaris” que cometen accions terroristes.
Jané ha destacat que els Mossos demostren la seva experiència a detectar la radicalització gihadista a les xarxes socials, i ha felicitat la Policia catalana i la resta de forces de seguretat de l’Estat per la seva tasca en aquest àmbit.