09.01.2017 - 14:27
Collboni diu que no tots els ajuntaments tenen la capacitat de Barcelona per finançar estacions
BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
El PSC ha lamentat que les línies L9 i L10 del Metro de Barcelona es facin a “trossos” i per aquesta raó ha reclamat un pla d’inversions del qual s’extregui un enfocament global de tota la infraestructura per dotar-la de la màxima eficiència.
“La solució no és fer a trossos una infraestructura de transport i tampoc pot ser que siguin els ajuntaments els que acabin avançant els diners de les estacions de Metro perquè no tots tenen la mateixa capacitat econòmica”, ha dit en roda de premsa aquest dilluns el segon tinent de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni.
Collboni es refereix a l’acord que el vicepresident i conseller d’Economia de la Generalitat, Oriol Junqueras, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, van signar el desembre i pel qual l’Ajuntament comprarà immobles del Govern català per 40 milions perquè aquests es destinin a la L10 Sud de metro amb la finalitat d’obrir a començament de 2018 les noves estacions de Foneria i Foc Cisell, en els barris de la Marina i amb un cost conjunt de 44 milions, després d’unes obres que es desenvoluparan al llarg del 2017.
“A l’Ajuntament de Barcelona hem fet aquest esforç per als veïns de la Marina a través d’un sistema de permutes amb immobles que la Generalitat té a la ciutat, però aquest no pot ser el sistema per fer i desenvolupar la L9 de Metro”, ha asseverat Collboni.
Ha afegit que aquest sistema ha estat “excepcional”, i no és la solució per a infraestructures la competència de la qual és de la Generalitat i que també requereixen la inversió de l’Estat, per la qual cosa ha reclamat el compromís de totes les administracions implicades.
Collboni ha estat acompanyat en la roda de premsa per les alcaldesses de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, i de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, a més del vicepresident de Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda.
MARÍN RECLAMA SOLUCIONS
Marín ha expressat la predisposició del Consistori al que representa a trobar solucions, “però els qui han de proposar-les són els que tenen la competència”, i ha destacat la importància de posar en marxa les estacions d’Ildefons Cerdà i Provençana, que costaran uns 39 milions.
L’alcaldessa ha dit tenir el compromís de Junqueras i del conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, de “trobar propostes per fer possible que les estacions de la L10 no es posin en marxa parcialment, sinó globalment”.
“Tots desitgem que no hi hagi ciutadans de primera i segona”, ha dit Marín, referint-se que el seu Consistori no té la capacitat econòmica de Barcelona per oferir un acord semblant al de la capital catalana.
Per la seva banda, Parlon ha destacat la importància de fer una planificació detallada i global de la infraestructura, i Poveda ha criticat el retard de les obres i posada en marxa de les L9 i L10.