22.02.2017 - 11:33
Tenia “simptomatologia alterada” després de la nit i està en una unitat psiquiàtrica
BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)
El ciutadà suec que aquest dimarts va robar un camió de butà i va conduir temeràriament pel centre de Barcelona havia estat tota la nit de festa gastant molts diners, tenia “simptomatologia alterada” per això i no va planificar robar el vehicle sinó que va decidir agafar-lo en trobar-se’l amb les claus posades.
Ho ha explicat aquest dimecres el conseller d’Interior de la Generalitat, Jordi Jané, en una roda de premsa acompanyat del director dels Mossos d’Esquadra, Albert Batlle; el comissari en cap, Josep Lluís Trapero, i el comissari de la Regió Metropolitana, Joan Carles Molinero.
L’home havia estat de festa tota la nit a la capital catalana amb altres suecs i no va tornar a l’hotel a dormir on tenia el seu equipatge, a la zona del Paral·lel, lloc on es va pujar al camió de butà després d’haver intentat parar altres cotxes i robar una moto.
“Va ser un camió de butà perquè va ser el que es va trobar, amb la facilitat que tenia les claus posades”, segons Jané, que ha explicat que diversos testimonis van assegurar que havia intentat parar altres cotxes i que un ciutadà va denunciar que havia volgut robar-li la moto.
DESCARTEN EL MÒBIL TERRORISTA
El conseller ha insistit que, quanta més informació tenen els Mossos, més segurs estan que no hi havia un mòbil terrorista, i ha afegit que no havia fet cap proclama ni res que els faci pensar en un intent d’atemptat.
No ha volgut detallar quins antecedents penals té aquest individu, però ha deixat clar que no es tracta d’antecedents relacionats amb el terrorisme.
L’home està ingressat en l’unitat psiquiàtrica de l’Hospital del Mar i s’espera el resultat de les proves de drogues i alcohol, però tot apunta al fet que la seva “simptomatologia alterada” era a la nit de festa, en la qual va visitar diversos locals amb altres suecs gastant molts diners.
DE CONPENHAGE A BARCELONA
El lladre del camió havia arribat a Barcelona el matí del dilluns en un vol procedent de Moscou i arribava després de volar el dia anterior des de Copenhaguen (Dinamarca) fins a la capital russa: en aterrar a la capital catalana, va anar a un hotel proper on l’endemà va robar el camió.
Va arribar a Barcelona acompanyat d’un altre home, també suec, i van reservar dues habitacions en aquest hotel, encara que després van dir en aquest establiment que volia anar-se’n el mateix dilluns; de fet, l’home tenia un vol per viatjar a Madrid el mateix dilluns que finalment no va agafar.
“L’estada a Barcelona li va obrir possibilitats d’oci nocturn, de passar un dia diferent, i va decidir quedar-se i passar la nit a Barcelona”, ha explicat el conseller.
Els Mossos li atribueixen cinc presumptes delictes: robatori de vehicle, atemptat a agents de l’autoritat, conducció temerària, lesions i danys, però el conseller no descarta que se li puguin atribuir altres conforme avanci la investigació.
ELOGI A l’ACTUACIÓ POLICIAL
Jané ha elogiat la intervenció “eficient, arriscada i valenta” dels Mossos i la Guàrdia Urbana, que van interceptar el camió de butà sense conèixer al principi si podria tractar-se, per exemple, d’una acció terrorista.
“Van posar en perill la seva vida en favor de la seguretat de la ciutadania”, i ha destacat que van salvar la vida d’una noia brasilera que creuava la plaça Pau Vila amb auriculars sense sentir el camió i que no va morir perquè els agents la van apartar, encara que va sofrir lesions en caure-li una de les bombones de butà.
Jané ha explicat que l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, l’ha felicitat per l’actuació dels Mossos, i el conseller ha fet el mateix per la intervenció de la Guàrdia Urbana.