31.10.2016 - 11:58
EIVISSA, 31 (EUROPA PRESS)
Una representació de l’Aliança Mar Blava es reunirà este dimecres 2 de novembre a València amb la consellera d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana, Elena Cebrián, per a intercanviar punts de vista sobre el problema de les prospeccions petrolíferes al Mediterrani espanyol, segons ha indicat l’entitat en un comunicat.
En representació de l’Aliança estaran el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern dels Illes Balears, Vicenç Vidal, i el Coordinador del Secretariat Tècnic de l’Aliança Mar Blava, Carlos Bravo, els qui explicaran als seus interlocutors la tasca portada a terme fins a hui contra els projectes d’exploració i explotació d’hidrocarburs en tramitació i demanaran el suport de la Generalitat de València per aconseguir que les aigües baix jurisdicció espanyola del Mediterrani es declaren per Llei zona lliure d’este tipus d’activitats.
També sol·licitaran a la Generalitat de València que done suport a la declaració del corredor de cetacis de la demarcació marina Llevantí-balear com Zona d’Especial Protecció d’Importància per al Mediterrani (ZEPIM) del Conveni de Barcelona i l’aplicació immediata d’un règim preventiu de protecció i mesures de reducció del soroll submarí en esta àrea marina localitzada entre les costes de Catalunya, les Illes Balears i la Comunitat de València.
Amb anterioritat, l’Aliança Mar Blava, juntament amb la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern balear, es va reunir amb el mateix propòsit amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull i amb el conseller de Medi Ambient i Ordenació del Territori de la Junta d’Andalusia, José Fiscal, que ha manifestat que veia amb “molt d’interès i simpatia” les propostes realitzades per l’Aliança i la seua intenció de donar-los suport després de les pertinents consultes prèvies amb el Govern andalús.
El Govern català, per part seua, ja va aprovar, en la seua sessió del 19 de juliol de 2016, un acord pel qual es resol instar a la Comissió Europea i al Govern espanyol a aprovar una moratòria d’efecte immediat sobre els permisos d’investigació, exploració i explotació d’hidrocarburs al mediterrània occidental i instar a la Comissió Europea a proposar la declaració del citat corredor migratori de cetacis com ZEPIM.
Segons Mar Blava, malgrat haver-se aconseguit ja l’arxiu del projecte de prospeccions de la petroliera Cairn Energy en el golf de València i del de Services Petroliers Schlumberger en el golf del Lleó, encara seguixen en tramitació diversos projectes més.