Alerten de la falta de personal a Urgències i Obstetrícia del Parc de Salut Mar

  • El PSMAR preveu un augment d'un milió d'euros per més personal

VilaWeb
20.04.2017 - 19:01

El PSMAR preveu un augment d’un milió d’euros per més personal

BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)

El Comitè d’empresa del Parc de Salut Mar (PSMAR) de Barcelona –que integra l’Hospital del Mar i altres equipaments sanitaris– ha enviat una carta al Consell Rector i a la Direcció de l’hospital per alertar de la falta de personal del Servei d’Urgències i Obstetrícia del centre, ha informat aquest dijous UGT en un comunicat.

Segons el sindicat, el dèficit oscil·la entre un 25% en el personal mèdic i d’infermeria i gairebé un 50% en els tècnics auxiliars d’infermeria, administratius i portalliteres, entre altres, i considera que fa anys que aquests serveis “s’han quedat petits i obsolets”.

A més de la falta de professionals i d’espais, han avisat de la manca de recursos materials, “arribant a extrems tan esperpèntics de no disposar de lliteres per a tots els malalts”, de manera que molts d’ells són atesos en cadires, que també s’acaben a vegades, segons UGT.

El Comitè ha advertit que els professionals no poden seguir mantenint aquestes càrregues de treball i “molt menys acceptar que continuïn en les mateixes condicions en els nous serveis que duplicarà espais”.

MÉS PROFESSIONALS PER A MÉS ESPAI

Fonts de l’Hospital del Mar han explicat a Europa Press que el PSMAR té previst un increment d’un milió d’euros per augmentar la dotació de professionals, malgrat mantenir-se a la mateixa àrea de referència –Ciutat Vella i Sant Martí– i encara que no es preveu un increment de l’activitat en aquests serveis.

Aquest augment està previst per “donar resposta a la superfície més gran que impliquen les noves instal·lacions”, si bé aquesta dotació no s’ha pogut abordar encara amb la Conselleria de Salut a causa del retard en l’aprovació dels Pressupostos de la Generalitat pel 2017, han precisat les mateixes fonts.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor