Alcaldes de la C-3 advertixen que protestaran davant Foment si no millora la “burla” d’inversió en esta línia de tren

  • Els alcaldes dels municipis de la línia de Rodalies C-3, veïns, sindicalistes i treballadors han portat este dilluns un tren de joguet mòbil a l'Estació del Nord de València per a mostrar el seu rebuig als Pressupostos Generals de l'Estat de 2017 que enguany destinaran "únicament" 12.700 euros a la millora de la línia. "Anem a anar on faça falta, anirem al passeig de la Castellana, 67 --seu del Ministeri de Foment-- perquè pensem que és una burla" i "una indecència per als nostres veïns i veïnes".

VilaWeb
10.04.2017 - 18:28

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Els alcaldes dels municipis de la línia de Rodalies C-3, veïns, sindicalistes i treballadors han portat este dilluns un tren de joguet mòbil a l’Estació del Nord de València per a mostrar el seu rebuig als Pressupostos Generals de l’Estat de 2017 que enguany destinaran “únicament” 12.700 euros a la millora de la línia. “Anem a anar on faça falta, anirem al passeig de la Castellana, 67 –seu del Ministeri de Foment– perquè pensem que és una burla” i “una indecència per als nostres veïns i veïnes”.

Així ho ha advertit l’alcalde de Xirivella i portaveu de les reivindicacions dels 12 municipis de la línia C3 Michel Montaner, en declaracions als mitjans durant l’acte reivindicatiu que ha reunit en l’Estació del Nord, als edils de les localitats d’Aldaia, Alaquàs, Loriguilla, Xest, Xiva, Bunyol, Setaigües, Requena, Riba-roja de Túria, Utiel i Camporrobles; als quals s’ha sumat el subsecretari de la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Francesc Signes, i el director general d’Obres publiques, transport i mobilitat, Carlos Domingo.

Sobre una via circular, un xicotet tren de joguet girava al voltant d’un cartell en el qual es podia llegir ’31 de juliol de 1883 INAUGURACIÓ DE LA LÍNIA C3, 10 d’abril de 2017 SEGUIM IGUAL’. “Han passat segles i la diferència en la modernització de la línia pràcticament és nul·la”, ha criticat Montaner, qui ha exigit “inversions reals” enfront dels 12.700 euros que destinarà el Govern de Rajoy a la millora de la C-3, uns “1.000 euros per municipi”, ha censurat.

El Ministeri de Foment “va prometre” al febrer de 2016 que acabaria el projecte per a la C-3, licitaria i s’adjudicaria en 2017, ha recordat Montaner. No obstant açò, “la Comunitat Valenciana ja no és una primera divisió ni segona, està ja a la cua d’Espanya en inversions” pel que, “no anem a parar de mobilitzar-nos” per a “reivindicar eixes infraestructures necessàries”, ha avisat.

UNA LÍNIA “EN EL PUNT DE MIRA”

Segons l’edil, la C-3 “necessita modernització”: té trams pels quals el tren circula entre 20 i 30 km per hora, trams amb corbes perilloses, travesses de fusta; falten estacions, accessibilitat, electrificació i sostenibilitat; va fallar un conductor fa un parell de mesos i no va haver reposat, no hi havia cap persona per a conduir eixe tren.

En este sentit, la treballadora d’ADIF i coordinadora de CGT del sector federal ferroviari, Maria del Mar Aguilar, ha lamentat que “s’estan deixant de fer les inversions per a un servici de qualitat i seguretat”, de manera que “els temps de viatge s’allarguen, les persones tenen menys capacitat d’agafar tren, i en tindre este menys ocupació, servix d’excusa per a posar el límit del 15% d’ocupació en la qual es basen per a determinar si és rendible o no”.

Així, la C-3 està “en el punt de mira de ser reduïda en inversions i freqüències, per a suprimir trens, tancar estacions i convertir-les en un baixador on no hi ha cap persona ni control de pujada i baixada de viatgers, de manera que tampoc es pot fer seguiment correcte de l’ocupació dels trens”, ha advertit.

El “problema de l’electrificació”, ha agregat, fa que el tren haja de donar més volta i anar a la Font de Sant Lluís en lloc d’entrar directament a l’Estació del Nord, cosa que faria el trajecte “més curt”. A açò se suma que “són trens de fa més de 30 anys”.

Així mateix hi ha un “problema laboral”, ha apuntat, atés que en Renfe i ADIF, la mitjana d’edat se situa en els 55 anys i hi ha “molt poca taxa de reposició”. “Quanta menys gent, menys servici” tant en atenció al client, en venda de bitllets, amb cues impressionants, i se suprimixen trens perquè no hi ha maquinista de reserva”.

El portaveu plataforma del Transport de l’Horta Sud, Paco Magro, ha reivindicat que esperen “des de fa anys l’electrificació i la modernització de la C-3 que es va tallar amb l’AVE; ara ens toca anar a Font de Sant Lluís i perdre més de 20 minuts”, ha lamentat.

Des d’una ciutat com Xirivella, ha exemplificat, “tardem 30 minuts a arribar”, quan “els pobles prop de València tenim implicació laboral, sanitària, educativa… amb València i el nostre veïnat es desplaça constantment”.

Per al director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat de la Generalitat, Carlos Domingo, “en lloc d’anar cap a avant anem cap a arrere i tot per una manca d’electrificació perquè si no podrien anar directament a l’Estació del Nord”, ha explicat.

Segons l”Agenda València d’Infraestructures’ que el president Ximo Puig va presentar el Ministeri de Foment el passat mes de desembre, per al conjunt de la xarxa valenciana de Rodalies caldria una inversió d’al voltant de 3.000 milions d’euros. La Generalitat va demanar la transferència de Rodalies i “el Ministeri no vol però tampoc està invertint; ni fa ni deixa fer”, ha criticat.

“QUE EL PP DEIXE D’ODIAR ELS VALENCIANS”

També el subsecretari de la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Francesc Signes, ha censurat “la burla i el càstig del Govern de Rajoy al poble valencià”. “És absolutament impermisible que una comunitat que té un 10% de població i quasi un 10% de PIB haja tingut unes inversions únicament del 6,9%”.

De fet, ha puntualitzat, “hem sigut l’última autonomia en inversions per nombre d’habitants. Un càstig del Govern del PP, de Rajoy, que des de la Generalitat no estem disposats a admetre” i ha assegurat que van a “apurar totes les opcions” perquè “es faça justícia d’una vegada per sempre i el PP deixe d’odiar els valencians com ho està fent els últims anys”.

Així, en la reunió programada amb Ministeri de Foment per al 27 d’abril, la Generalitat tornarà a abordar la seua ‘Agenda Valenciana d’Infraestructures’, una sèrie de reivindicacions que ja va posar sobre la seua taula el desembre passat, i de les quals “no s’ha inclòs pràcticament cap en els PGE”.

Tant és així, ha comentat, que “fins i tot el PP s’ha unit a l’acte del 25 d’abril de rebot a eixos pressupostos” i ha confiat que les “pressions” de Gènova facen cedir els ‘populars’ valencians i acudisquen a la cita per a “recolzar els interessos dels valencians per damunt dels interessos del seu partit”.

En la reunió, ha avançat, plantejaran al ministre aquelles infraestructures “més prioritàries” perquè siguen admeses a través d’esmenes i poder “alleujar eixe càstig” de Rajoy. Entre elles, “podríem parlar de la C-3”, així com de “la falta d’un contracte-programa”, ja que “és absolutament vergonyós que Barcelona i Madrid tinguen un amb molts milions d’euros per a finançar el metre i el transport metropolità, i a la Comunitat Valenciana se’ns haja denegat eixe contracte-programa per a 2017”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor