16.11.2025 - 19:56
|
Actualització: 16.11.2025 - 22:06
L’Ajuntament d’Alaró (Mallorca) ha denunciat Telefònica davant la Direcció General de Consum arran d’una interrupció total dels serveis de telefonia i internet que va afectar el municipi de divendres a les 17.30 fins diumenge a les 9.30, segons que ha informat el consistori.
Durant més de 40 hores, la majoria d’abonats i serveis municipals van restar sense comunicació. Segons fonts municipals, “la infrastructura de Telefònica, que dona servei a altres operadors del municipi, va deixar pràcticament tot Alaró incomunicat. Només dues operadores balears amb xarxa pròpia varen mantenir el servei”.
L’ajuntament diu que va intentar contactar repetidament amb Telefònica, tant per via telefònica com institucional, reclamant explicacions i solucions immediates, però que no van obtenir resposta tot i que són els responsables de la gestió d’emergències.
Conseqüències sobre serveis essencials
El consistori ha demanat reclamacions directes a Telefònica exigint detalls sobre les causes i la gestió de la incidència. L’avaria va tenir una incidència greu en serveis considerats essencials, com la policia local, que va veure reduïda la capacitat de comunicació, i nombrosos veïns van restar completament incomunicats.
Destaca, especialment, el cas dels usuaris del servei de teleassistència, que van restar desatesos durant tot el període, fet que comporta un risc directe per a la seguretat de persones grans o dependents.
Reclamacions al govern espanyol i crida a la ciutadania
L’ajuntament ha denunciat formalment els fets a la Direcció General de Consum del govern de les Illes i, a més, insta els veïns a presentar reclamacions individuals. També recorda que el Ministeri espanyol de Transformació Digital és l’autoritat competent per sancionar les operadores.
L’Ajuntament d’Alaró espera que el govern espanyol actuï amb rigor i imposi les sancions adients a l’operadora per la incidència i exigeix que s’adoptin mesures efectives perquè no es torni a repetir cap situació similar.
Finalment, el batlle i l’equip municipal refermen el compromís amb la seguretat i els drets dels ciutadans i diuen que continuaran insistint en les reclamacions fins que es garanteixi la correcta prestació del servei de telefonia i internet al municipi.