Agro.- El II Meat Business Fòrum cerca impulsar exportacions càrnies després del rècord del 2016

  • La consellera d'Agricultura i Ramaderia, Meritxell Serret, ha celebrat el rècord de les exportacions càrnies catalanes en 2016 durant la inauguració del II Meat Business Fòrum, que se celebra aquest dimecres i dijous en el Caixa Fòrum, i pretén ser una plataforma estable de negoci internacional per al sector carni català.

VilaWeb
03.05.2017 - 18:32

BARCELONA, 3 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Agricultura i Ramaderia, Meritxell Serret, ha celebrat el rècord de les exportacions càrnies catalanes en 2016 durant la inauguració del II Meat Business Fòrum, que se celebra aquest dimecres i dijous en el Caixa Fòrum, i pretén ser una plataforma estable de negoci internacional per al sector carni català.

L’any passat les empreses càrnies catalanes van exportar 1,3 milions de tones de carn, per valor de 2.732 milions d’euros, dels quals 882 milions corresponen a exportacions a països tercers, que en els últims sis anys han crescut un 280%, ha informat la Generalitat aquest dimecres en un comunicat.

Serret ha assegurat que Catalunya “és una gran potència càrnia a Europa”, ja que produeix a l’any més de dos milions de tones de carn de totes les espècies, a més de remarcar que el mercat català és tot el món.

En el seu discurs, la consellera ha dit que el Meat Business Fòrum serveix per donar a conèixer la qualitat dels productes carnis catalans i per generar aliances entre mercats, i ha assegurat que amb aquest esdeveniment es vol donar a conèixer també la cultura i la cuina catalana, “una de les més saludables del món”.

La Generalitat, a través de Prodeca, ha organitzat aquesta nova edició del certamen al costat de les organitzacions i associacions empresarials Anafric, Asoprovac, Assocat, FAC, Fecic, Fecoc i Porcat, i ha comptat amb el patrocini de Caixa Bank, AlfilLogistics i Alimentaria.

TROBADES B2B

El II Meat Business Fòrum també compta amb trobades B2B entre empreses del sector carni català i compradors de mercats tercers per establir nous contactes empresarials.

Les reunions tenen una durada de 15 minuts perquè cada productor es pugui reunir amb 140 compradors internacionals, que procedeixen d’Àfrica, Amèrica, Orient Pròxim, Europa Central i Occidental i d’Àsia.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor