06.04.2017 - 13:33
El seu nou pla estratègic aposta per la competitivitat, sostenibilitat i digitalització
BARCELONA, 6 (EUROPA PRESS)
El president de l’associació de fabricants i distribuïdors Aecoc, Javier Campo, ha assegurat aquest dijous que l’organització farà pedagogia per evitar que les “decisions polítiques” llastrin la competitivitat del sector del gran consum.
“Quan hi ha decisions polítiques que poden afectar la competitivitat del gran consum, hem d’explicar l’impacte per fer aquestes mesures el més amigables possibles i que no destrueixin el que estem intentant construir”, ha dit Campo en l’assemblea general de l’associació, que se celebra aquest dijous a Barcelona i que ha reunit uns 200 directius de les principals indústries del gran consum.
D’aquesta manera, Campo ha al·ludit, encara que sense citar-ho, a l’impost català a les begudes ensucrades envasades, que finalment entrarà en vigor l’1 de maig en lloc de el 1 d’abril després que diverses organitzacions, entre elles Aecoc, demanés el seu ajornament.
Les associacions reclamaven més temps per preparar els seus sistemes de gestió i poder assumir el canvi que suposa haver de recalcular i modificar el preu d’una gran quantitat de productes.
També esgrimien que les implicacions del nou impost tampoc s’havien traslladat convenientment als consumidors malgrat estar clarament afectats, ja que la llei especifica que les empreses tenen l’obligació de repercutir l’impost al consumidor final, incorporant una quantia que en alguns casos supera el 50% del valor del producte.
PLA ESTRATÈGIC
En el marc de l’assemblea, Campo ha presentat el pla estratègic d’Aecoc per al període 2017-2019, que se centrarà en la promoció de la competitivitat a través de la innovació i les bones pràctiques, l’impuls de polítiques de sostenibilitat i la digitalització, amb l’auge de les vendes en línia.
En clau macroeconòmica, Campo ha defensat que si es manté el creixement previst d’un 2,5% a Espanya, es podran crear més de 400.000 ocupacions, dels quals bona part es generaran en empreses del gran consum.
A més, ha apostat per l’ocupació, el consum i el turisme com a palanques de creixement, i especialment per la innovació de cara a impulsar la competitivitat i la productivitat.
“La societat ha d’entendre que el nostre nivell de vida va a dependre dels nostres nivells de productivitat”, ha asseverat, si bé ha precisat que això no va lligat a jornades de treball més llargues, sinó a la innovació, la formació i el desenvolupament tecnològic.
Aecoc celebra el seu 40è aniversari amb 27.333 associats, amb el que ha guanyat 761 en un any, un 2,8% més, i les seves empreses representen el 20% del PIB nacional i generen més de cinc milions d’ocupacions.

