02.05.2017 - 15:07
BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS)
Aeban ha presentat el seu informe 2017 al congrés anual de ‘business angels’ dels Estats Units, on ha posicionat Espanya com a ecosistema emprenedor-inversor del panorama internacional i com a opció en diversificació de carteres d’inversors nord-americans, ha informat en un comunicat.
L’esdeveniment, organitzat per l’Angel Capital Association (ACA) i celebrat en San Francisco, ha comptat amb la participació del vicepresident d’Aeban, Juan Álvarez de Lara, que ha estrényer llaços de col·laboració amb l’entitat americana per intercanviar coneixement.
L’informe d’Aeban, realitzat per Iese i patrocinat per l’Icex, destaca que Espanya és el segon país d’Europa més actiu en inversió en start-ups, per darrere del Regne Unit, i Barcelona i Madrid ocupen la cinquena i sisena posició en el rànquing de ‘hubs’ més importants d’Europa.
Espanya també es consolida com a país atractiu per a inversors estrangers, que protagonitzen el 53% de les transaccions, i els inversors espanyols ja inverteixen un 32% internacionalment.
Respecte a impacte en llocs de treball, l’11% de l’ocupació generada a Espanya és per les start-ups, del qual el 33% és ocupació d’alta qualitat.
El paper de la dona en l’ecosistema inversor és del 9%, per sota de la mitjana europea que se situa en 10%, però “millorant any rere any”.