20.01.2026 - 16:42
|
Actualització: 20.01.2026 - 18:16
ADIF ha reduït temporalment la velocitat màxima dels operadors ferroviaris de gran velocitat a 160 quilòmetres per hora en un tram de 187 quilòmetres de la línia Barcelona-Madrid. Segons que han confirmat fonts del gestor d’infrastructures, la limitació de velocitat és temporal i s’aplica al tram entre Mejorada del Campo, localitat propera a Madrid, i Cetina, a trenta quilòmetres de Calatayud. La decisió d’ADIF s’ha pres perquè els maquinistes havien fet saber que hi havia sots en el tram afectat. Aquesta nit, tècnics de manteniment revisaran la infrastructura i, “si tot està bé” s’eliminarà la limitació. La instrucció arriba dos dies després de l’accident ferroviari d’Adamuz, que ha deixat quaranta-una víctimes mortals, i les causes del qual encara s’investiguen.
En paral·lel a la iniciativa d’ADIF, els maquinistes de la línia de TGV entre Barcelona i Madrid han extremat les precaucions a l’hora de circular. Tal com recorda el sindicat majoritari, SEMAF, els conductors de trens tenen la potestat de disminuir la velocitat si la causa ho justifica.
Fonts del Ministeri de Transports espanyol han relativitzat l’afectació que podrà tenir aquesta limitació i han augurat que era “gairebé segur” que la circulació tornaria a la normalitat demà. Sobre això, fonts del departament que dirigeix Óscar Puente consideren que la situació era un “moviment de SEMAF per a boicotar l’operativa ferroviària i aprofitar el moment”, ja que no es pot revisar la infrastructura fins a la nit.

