05.02.2026 - 14:36
|
Actualització: 05.02.2026 - 15:26
ADIF té previst de reobrir parcialment avui el túnel de Rubí (Vallès Occidental), tancat arran d’esquerdes detectades i que bloca el trànsit internacional de mercaderies per Catalunya. Ho han confirmat a EFE fonts del gestor d’infrastructures ferroviàries.
El tancament impedia el pas de mercaderies d’Europa cap al sud i d’exportacions catalanes cap enllà, cosa que ha frenat l’activitat als ports de Barcelona i Tarragona. Segons que han indicat fonts del sector, el blocatge ha fet acumular prop de 24.000 tones d’acer en magatzems a Portbou (Alt Empordà), majoritàriament destinades a la indústria automobilística.
Transport alternatiu per carretera i limitacions
L’empresa logística que gestiona les mercaderies ha optat per continuar enviant productes per carretera per evitar la paralització dels centres de treball, tot i que ha reconegut que la capacitat de transport dels camions de gran tonatge no podia substituir la del tren.
El conseller d’Economia, Miquel Sàmper, va avisar que les empreses catalanes tenien una “afectació important” per la manca de subministraments causada tant pel blocatge del túnel de Rubí com per les dificultats a la zona de Gelida (Alt Penedès).
Riscs creixents per a la indústria
El president d’Indústria de la patronal Pimec, Josep Soto, ha dit que els talls en el transport de mercaderies no generaven, ara per ara, un “caos”, i que cap empresa no havia hagut de prendre mesures dràstiques per l’aturada de l’activitat, però ha avisat que “cada dia que passa augmenta el risc que els acabi afectant”.