03.11.2025 - 11:52
|
Actualització: 03.11.2025 - 18:01
El gestor d’infrastructures ADIF ha acabat la primera fase de les obres de l’estació de tren de Montcada-Bifurcació (Vallès Occidental), cosa que permetrà d’incrementar la capacitat per a la circulació de les línies de Rodalia R3, R4 i R7. L’estació de Montcada és el principal nus ferroviari de la sortida nord de Barcelona.
En un comunicat, ADIF ha indicat que la posada en servei de la primera fase del nou esquema funcional d’explotació de l’estació implica únicament alteracions lleus en la circulació dels trens procedents de Fabra i Puig i de Cerdanyola del Vallès.
Les obres, que tenen una inversió de més de trenta-quatre milions d’euros, també permetran de millorar l’estacionament dels trens de Rodalia i regionals. En aquesta primera fase, s’ha executat el nou traçat de nou vies del nou esquema funcional de l’estació i s’ha posat en servei la nova andana 3. També s’ha construït el mur de la via derivada d’una via principal, part de la futura andana 2, el pas inferior per a l’ús del personal ferroviari i el pas inferior per a l’accés dels viatgers a l’andana 3.
Ara comença la segona fase de les obres, que comprendrà l’aixecament de quatre vies i vuit aparells de via, la finalització de la futura andana 2 i la construcció completa de la nova andana 1. També s’acabarà el nou pas inferior per a vianants entre les futures andanes 1, 2 i 3, es muntarà la configuració final de les vies 1, 2 i 3, s’hi col·locaran set desviaments o canvis d’agulles i s’hi implementarà una via en placa de rentada de material rodant i una àrea de neteja per a trens amb la instal·lació de la màquina de rentada i tots els equips i instal·lacions associades.