Adif licitarà al maig els accessos ferroviaris al Port de Barcelona

  • El secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, ha afirmat aquest dimarts que Adif preveu licitar al maig els accessos ferroviaris al Port de Barcelona.

VilaWeb
28.03.2017 - 15:33

BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS)

El secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, ha afirmat aquest dimarts que Adif preveu licitar al maig els accessos ferroviaris al Port de Barcelona.

Ho ha dit durant la seva intervenció en la jornada ‘Connectats al Futur’, que ha inaugurat a Barcelona el president del Govern central, Mariano Rajoy.

“Al maig del 2017 hi haurà una nova sortida en ample internacional des del Port de Barcelona”, i ha especificat que es refereix així a l’inici de la licitació.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va formalitzar al febrer la cessió a Adif del tram de via per construir l’accés ferroviari al Port.

El tram, en via única d’ample mètric, medeix uns 3,6 quilòmetres i està comprès entre el nou accés viari al municipi de Cornellà de Llobregat des de la Ronda Litoral fins a passat el pont d’accés a Mercabarna.

En la seva nova configuració comptarà amb tres amples de via diferents –mètric, convencional i estàndard europeu (UIC)– per permetre totes les circulacions ferroviàries amb origen o destinació en el Port de Barcelona.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor