16.03.2017 - 16:10
MADRID, 16 Mar. (EDIZIONES/Portaltic) –
AdBlock Plus, el popular bloquejador d’anuncis, ha creat Acceptable Ads Committee, un comitè amb onze membres que decidirà quins anuncis passaran pel seu filtre de forma gratuïta i quins anuncis no.
El comitè està format per professionals de la indústria i defensors dels consumidors, en representació de diferents grups, com a anunciants, agències, editors, experts, defensors d’usuaris, Ad Tech o un usuari real del bloquejador d’anuncis, entre d’altres. Per passar el filtre d’aquest comitè, els anuncis que es permetin no podran ser intrusius i hauran de complir amb certs estàndards.
Però el programa s’ha convertit en objecte de controvèrsia per part dels publicistes i dels comunicadors, segons recull Business Insider, que critiquen que la companyia busqui fer diners. L’empresa matriu del bloquejador, Eyeo, utilitzarà a partir d’ara aquesta llista blanca.
“Serà la primera vegada que un usuari real tindrà la mateixa importància en el procés de presa de decisions amb els professionals de la publicitat”, explica el portaveu d’AdBlock Plus, Ben Williams.