L’acusat d’haver violat la filla a Lleida pacta per evitar la presó

  • El jutjat li ha imposat quatre mesos de presó, però la pena queda suspesa si no reincideix en dos anys

VilaWeb
08.10.2025 - 16:31
Actualització: 08.10.2025 - 19:11

L’home acusat d’haver violat la seva filla de vint-i-un anys a Lleida ha arribat a un acord amb les acusacions que li ha permès d’evitar l’ingrés a presó per haver trencat l’ordre d’allunyament dictada pel jutjat. Segons que ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), el jutjat de violència sobre la dona de Lleida ha fet un judici ràpid i ha dictat una sentència de conformitat amb una pena de quatre mesos de presó. La pena, però, ha quedat suspesa amb la condició que l’investigat no torni a delinquir durant dos anys.

Així, continuaran vigents les mesures cautelars que li prohibeixen d’apropar-se a menys de dos-cents metres de la víctima i de comunicar-s’hi per qualsevol via, dins la causa oberta per un presumpte delicte contra la llibertat sexual.

L’home ha tornat a passar a disposició judicial després d’haver estat detingut ahir al matí per segona vegada per haver intentat de veure’s amb la filla. La jutgessa li havia imposat dilluns l’ordre d’allunyament com a única mesura cautelar, atès que ni la fiscalia ni l’acusació particular no van sol·licitar presó provisional. Avui, la fiscalia ha informat que tenia previst de demanar-ne l’ingrés a presó.

Els fets que han originat la causa van tenir lloc diumenge a la plaça de la Llotja de Lleida. Uns veïns van alertar la Guàrdia Urbana després de veure una parella practicant sexe a la via pública. Els agents van comprovar que es tractava d’un pare i la seva filla, i ella va declarar que l’home l’agredia sexualment. Posteriorment, es va saber que no era la primera vegada que ho feia. Tots dos estaven sota els efectes de l’alcohol, i al lloc també hi havia un altre fill de l’home, de vuit anys, germà de la víctima.

Dilluns, el jutjat va deixar l’home en llibertat amb càrrecs per un presumpte delicte contra la llibertat sexual. L’endemà, però, els Mossos d’Esquadra el van tornar a detenir per trencar l’ordre d’allunyament. A més, segons que han confirmat fonts jurídiques i policíaques a l’ACN, la dona de l’investigat va acudir ahir a la tarda a la comissaria de Lleida per denunciar que havia estat víctima de suposats maltractaments per part seva al país d’origen.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor