07.04.2017 - 16:24
VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)
La valoració de mèrits que es realitze en les futures contractacions de personal per a la nova radiotelevisió valenciana no suposarà, “en cap cas, una mesura desproporcionada que implique una desigualtat de tracte arbitrària i incompatible” amb els principis de constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat.
Este és un dels punts de l’acord aconseguit per la Comissió Bilateral de Cooperació entre l’Administració General de l’Estat i la Generalitat Valenciana en relació amb la Llei 6/2016 de 15 de juliol del servici públic de radiodifusió i televisió d’àmbit autonòmic amb el qual ambdues parts donen per resoltes les discrepàncies sorgides entorn d’alguns punts de la norma.
Els executius central i autonòmic van convocar esta comissió bilateral de cooperació per a tractar “discrepàncies” sobre dos articles i una disposició transitòria de la llei sobre la Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació –la nova RTVV– i, d’esta forma, intentar evitar un recurs de l’Estat.
Així, es van iniciar les negociacions per a resoldre qüestions relatives als articles 42 –sobre clàusules socials i mediambientals en la contractació– i 46 –sobre règim de personal– i la disposició transitòria novena –que establix que en les contractacions temporals es valorarà com a mèrit diferenciat haver treballat en l’antiga RTVV, l’antiguitat i que s’haguera accedit al lloc mitjançant procés selectiu–.
Respecte a l’article 46 i la disposició transitòria, l’acord aconseguit –al que ha tingut accés Europa Press– expressa que “les dues parts consideren que els procediments de provisió de llocs de treball que es contenen en la mateixa, referits tant a la contractació laboral mitjançant borsa de treball com a la provisió definitiva mitjançant concurs oposició, hauran de ser respectuosos amb la legislació bàsica que resulte d’aplicació en matèria d’Oferta d’ocupació pública i retribucions, així com amb els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat, de manera que no s’excloga a tercers interessats”.
I prosseguix: “I que la valoració de mèrits que es realitze en els mateixos no supose en cap cas una mesura desproporcionada que implique una desigualtat de tracte arbitrària i incompatible amb els esmentats principis, ni supose una restricció al dret de tot ciutadà a accedir a l’ocupació pública en condicions d’igualtat”.
D’altra banda, sobre l’article 42, que feia una referència a la impossibilitat de contractar per raó de pagament en paradisos fiscals, s’ha pactat que el Consell promourà la derogació de l’apartat quart, remetent el seu contingut a les prohibicions de contractació establides amb caràcter general en la legislació bàsica.
Este apartat deia que “quedaran exclosos de les contractacions els operadors econòmics que hagen sigut condemnats en sentència ferma per tràfic d’influències o qualsevol delicte que afecte l’ètica professional, que hagen comès una falta greu en matèria professional o que hagen incomplit la legislació mediambiental; o utilitzen com a forma de pagament amb la Generalitat un compte bancari situat en un dels paradisos fiscals, entenent estos com els territoris que no faciliten l’intercanvi d’informació en matèria tributària”.
Gràcies a l’acord aconseguit, les dos administracions donen per resoltes les discrepàncies manifestades i conclosa la controvèrsia plantejada. L’acord es comunicarà al Tribunal Constitucional.