17.05.2017 - 12:18
MADRID, 16 (Portaltic/EP)
A Espanya utilitzen internet més de 31 milions de persones més grans de 10 anys, dels quals, 23 milions (de 16 a 74 anys) es connecten diàriament, segons l’Estudi del Perfil Sociodemogràfic dels Internautes Espanyols de l’Observatori Nacional de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació (ONTSI).
Cada vegada són més usuaris recurrents en aquest canal, com destaquen des d’Adglow: segons les últimes dades publicades en el 19è Estudi de Navegants a la Xarxa, dut a terme per l’Associació per a la investigació de mitjans de comunicació (AIMC), el 90,1% dels usuaris a Espanya es connecta diverses vegades al dia a internet.
El 40% dels espanyols passa més de tres hores connectat a internet en el seu temps lliure, la qual cosa suposa una xifra de 13 milions d’usuaris intensius al nostre país. I un 14% dels internautes passa més de cinc hores al dia connectat, segons dades de Nominalia.
En el Dia Mundial d’Internet, que se celebra aquest dimecres 17 de maig, destaca la dependència que mostren els usuaris. Segons AIMC, a un 76,4% li resultaria difícil haver de viure sense internet i un 45% considera que no podria viure sense internet al mòbil.
L’ús de les xarxes socials és una de les activitats més realitzades pels usuaris a la xarxa: a Espanya, un 86% dels internautes d’entre 16 i 65 anys utilitza xarxes socials, la qual cosa suposa un augment del 5% respecte a l’any passat, segons mostren els resultats de l’últim Estudi Anual de Xarxes Socials de IAB, patrocinat per Adglow.
Les xarxes socials s’han convertit en un canal perfecte de connexió entre usuaris i marques com mostra el fet que un 83% d’usuaris segueix alguna marca en xarxes socials. Aquestes plataformes estan entre les favorites dels internautes com a fonts de consulta a l’hora de realitzar les seves compres per internet.
El comerç també es beneficia de la consolidació d’aquests hàbits. A Espanya, el 90% dels internautes ja ha realitzat alguna compra a través d’internet en l’últim any. Més encara, el 52% dels usuaris declara haver estat influït per les xarxes socials en les seves compres per internet. La compravenda de productes de segona mà a través d’internet s’ha incrementat exponencialment en tan sols dos anys.
Quant als dispositius preferits per connectar-se, l’smartphone s’alça com el principal dispositiu per accedir a internet, 94,6% enfront del 64% de fa cinc anys, seguit de l’ordinador portàtil (73,6%) i l’ordinador de sobretaula (67,5%).
La tauleta (56,9%) ha patit per primera vegada una reculada i les televisions amb accés a internet (29,6%) han duplicat el seu ús en tres anys. Els internautes també accedeixen a internet a través de videoconsoles (18,5%) i dels ‘smartwatches’ (6,2%), que pràcticament han doblat la seva penetració en tan sols un any.