24.03.2017 - 12:21
BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS)
Un total de 40 empreses catalanes d’alimentació, turisme, automoció i biotecnologia viatjaran entre el 26 i el 31 de març a la Xina i Hong Kong en una missió comercial i institucional encapçalada pel conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Jordi Baiget, ha informat el Govern aquest divendres en un comunicat.
L’objectiu del viatge és detectar i aprofitar noves oportunitats de negoci per ampliar la presència comercial catalana en aquesta regió, tancar projectes de cooperació tecnològica i promocionar la destinació entre els principals agents turístics xinesos, alhora que s’impulsarà l’atracció d’inversions d’empreses de la Xina i Hong Kong a Catalunya.
Durant els sis dies, les empreses participants mantindran més de 7.000 reunions amb associacions i companyies líders d’aquesta regió i dels seus àmbits per trobar nous socis, clients o distribuïdors per als seus productes i serveis.
La missió, organitzada per Acció i l’Agència Catalana de Turisme, compta també amb la participació de Prodeca, el Clúster de la Indústria de l’Automoció i Biocat, i coincidirà amb una delegació de l’Ajuntament de Barcelona encapçalada pel segon tinent d’alcalde, Jaume Collboni.
Durant el viatge, Baiget visitarà companyies que han invertit recentment a Catalunya o que tenen possibles projectes d’inversió, amb l’objectiu de reforçar les relacions amb empreses asiàtiques ja implantades i donar a conèixer Catalunya i les oportunitats d’inversió que presenta en sectors estratègics.
MISSIONS INTERNACIONALS
Entre el 2014 i 2016, Acció ha organitzat i donat suport a 274 missions internacionals, amb la participació de 2.160 empreses, i per aquest any preveu 138 missions amb la previsió que participin més de mil empreses: 48 seran a Amèrica, 33 a Europa, 30 a Àfrica i Orient Mitjà i 27 a Àsia Pacífic.
El Govern ha assegurat que com a resultat de les iniciatives dutes a terme en els últims dos anys, un 77% de les empreses participants preveuen incrementar la facturació en el mercat de destinació i el 70% diu haver millorat la seva posició competitiva internacional.