3Cat estrenarà ‘Pokémon’ i recuperarà ‘Dr. Slump’ al desembre

  • També s'estrenarà 'Els barrufets', tant la versió clàssica com la més recent, amb animació en 3D

VilaWeb
28.11.2025 - 12:02
Actualització: 28.11.2025 - 12:54

La sèrie històrica Dr. Slump tornarà a emetre’s en català a partir del 5 de desembre. Fa gairebé quaranta anys de la primera emissió a TV3, l’any 1987, i d’aleshores ençà se n’han fet múltiples reemissions que han enganxat diferents generacions. Després de l’èxit que va suposar la reemissió de Bola de drac –del mateix autor, Akira Toriyama–, 3Cat recupera els 242 episodis de la sèrie clàssica (el 1997 se’n va estrenar una nova versió), amb el doblatge en català original.

Dr. Slump narra les aventures de l’Arale, una nena robot amb una força increïble, i el seu creador, el Dr. Slump, tots dos veïns de la Vila del Pingüí. Una sèrie d’anime que es caracteritza pel seu humor absurd i esbojarrat que s’emetrà directament a la plataforma digital i, com a mínim ara per ara, no passarà per la graella del canal SX3.

En canvi, l’altra estrena destacada d’anime en català sí que es podrà veure al canal infantil. Es tracta de Viatges Pokémon: La sèrie, que s’estrenarà el 19 de desembre tant a la plataforma com a l’SX3. La sèrie de televisió Pokémon es basa en el videojoc homònim i compta amb vora trenta temporades d’ençà que es va estrenar el 1997.

No és el primer cop que es dobla l’anime de Pokémon al català, però sí el primer que s’emet als mitjans públics de Catalunya. El 2001 es va vendre una edició amb doblatge en català d’un recopilatori que es va anomenar “La maleta elèctrica d’en Pikachu”, que incloïa quatre cintes VHS amb tres episodis a cadascuna.

Viatges Pokémon: La sèrie basa en els videojocs Pokémon Sword i Pokémon Shield per a la consola Nintendo Switch, tot i que els protagonistes viatgen per totes les regions presentades fins aleshores del món Pokémon (Kanto, Johto, Hoenn, Sinnoh, Unova, Kalos, Alola i Galar). És, també, l’arc narratiu que enceta el comiat de la parella protagonista clàssica de la sèrie: l’entrenador Pokémon Ash Ketchum i el seu Pikachu.

3Cat emetrà les tres temporades de la col·lecció Viatges Pokémon, però les estrenarà de mica en mica. La primera tanda, amb els vint-i-quatre primers episodis, s’estrenarà aquest desembre, i la resta arribaran més endavant.

També tornen els barrufets

L’audiència infantil també podrà gaudir de les aventures dels barrufets, els éssers menuts i de color blau creats pel dibuixant de còmics Peyo, i que es van popularitzar a Catalunya gràcies a la revista Cavall Fort. El 1981 es van convertir en una sèrie de televisió de la productora Hanna-Barbera, que es va emetre a TV3 poc després de l’estrena. Quaranta anys més tard, es va estrenar una nova versió televisiva, amb estètica d’animació 3D.

El 12 de desembre el canal SX3 i la plataforma 3Cat estrenaran tant els 219 episodis de la sèrie clàssica, que es recupera, com els 52 episodis de la primera temporada de la versió del 2021, que té tres temporades en total.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor