12.01.2017 - 13:16
Més del 70% de les causes jutjades en aquest període van acabar en condemnes
MADRID, 12 (EUROPA PRESS)
Els tribunals espanyols han obert judici per delictes contra la corrupció contra 1.378 persones implicades en un total de 166 casos entre juliol del 2015 i el mes de setembre passat segons un innovador dipòsit de dades presentat aquest dijous pel president del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), Carlos Lesmes, que busca donar a conèixer als ciutadans l’acció judicial contra aquest fenomen.
Dels 99 procediments que van acabar amb sentència en aquest període, el 72,7% ho va ser amb una resolució condemnatòria i les sentències que han adquirit fermesa en aquests cinc trimestres han suposat la condemna per delictes de corrupció de 399 persones.
A l’acte han estat presents la pràctica totalitat de presidents de tribunals superiors de justícia d’Espanya, representants dels lletrats de l’administració de justícia, procuradors, magistrats, fiscals i vocals d’aquest òrgan, davant dels qui Lesmes i la vocal Mar Cabrejas han explicat aquest nou instrument, que s’actualitzarà cada trimestre i que podrà ser consultada en el web d’aquest òrgan www.poderjudicial.es.
Abans d’arribar aquí, tal com ha explicat Lesmes, l’òrgan de govern dels jutges ha hagut de delimitar quins delictes entén que són corrupció — els més freqüents són els de prevaricació administrativa, prevaricació urbanística i malversació– organitzar les dades i crear aquesta base que té com a principal objectiu recuperar la confiança del ciutadà en la justícia.
La informació procedeix dels butlletins estadístics dels òrgans judicials, el Ministeri de Justícia, la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries i la Direcció General de Serveis Penitenciaris de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d’informació estadística que pretén oferir una “foto fixa” de la corrupció pública a Espanya.