Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dissabte  18.01.2014  06:00

Autor/s: Joan Jofra

Treballar en equip (i 3)

El consultor informàtic Joan Jofra ens proposa cada setmana solucions dels problemes informàtics

Men?ame
 

Per tercera i última setmana, el consultor informàtic Joan Jofra explica a l'Internauta la manera de treballar en grup amb les eines del núvol. Fins ara havia explicat la manera de compartir documents per treballar en grup, però aquesta compartició es fa sense que les dues persones o més implicades puguin treballar en comú en el mateix document.

Google Docs

Google Docs és una de les millors eines per a treballar en grup, no sols perquè ens permet treballar des de qualsevol lloc 'contra' el núvol, sinó perquè podem veure i editar els documents simultàniament en temps real amb els companys.

Els programes inclosos en aquest paquet ofimàtic són a la xarxa i accessibles des d’un navegador web. Això vol dir que no cal que els instal·lem a l'ordinador i que sempre en tindrem les versions més actuals.

A Google trobarem els programes següents:

-processador de texts
-full de càlcul
-presentacions
-un sistema de formularis, ràpids de creació, col·laborant amb uns altres usuaris i creant el formulari a la web a on podem convidar més usuaris a omplir-lo i tindrem les respostes guardades automàticament en un full de càlcul

Evernote

Un altre programa indispensable per a treballar en equip, o encara que sigui per a treballar nosaltres, és Evernote, que ens servirà per compartir notes, encara que realment el que acabareu fent és organitzar els vostres documents, no sols prendre-hi notes.

En termes tècnics és un repositori no estructurat; en termes més normals és un calaix de sastre on podem guardar tots els nostres documents digitals. Imagineu-vos un banc de dades on càpiga de tot.

Una de les millors eines és 'web clipper', una extensió del navegador per anar recollint coses que ens interessen quan naveguem. I una molt útil per llegir és 'clearly', que serveix per netejar una pàgina del contingut que no ens interessa i guardar, marcar, subratllar, etc. el contingut que volem desar.

I fins i tot ens serveix per a les coses que no són digitals: podem fer fotos o escannar documents i 'intentar' passar-ho a digital amb un programa de reconeixement de text.


I si voleu treballar a quatre mans feu servir el  'shared notebook’: creeu un grup de treball amb els qui participen en un projecte i doneu-los drets de lectura o de modificació, així tindreu tothom al dia dels continguts i canvis.

Wunderlist

I, finalment, quan treballeu en grup no us podeu oblidar de la gestió de projectes. Amb Wunderlist, que té versió en català, podem crear tasques que poden tenir subtasques, assignar-les a les persones responsables, establir prioritats i dates de començament i d'acabament i fer el seguiment del projecte.

A més de tenir versions per a iOS i Android i de poder accedir-hi via web, també té versions per a Wndows i Mac.

Men?ame