Un entrebanc per al ‘hub’ intercontinental a l’aeroport del Prat

  • Spanair és la principal defensora de convertir el Prat en un punt interconnector

VilaWeb
Redacció
27.01.2012 - 18:40

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La sotragada que ha sofert la companyia aèria Spanair amb la retirada de la seva principal esperança inversora, Qatar Airways, pot deixar una víctima col·lateral en el ‘hub’ intercontinental de l’Aeroport del Prat. L’adquisició el gener del 2009 de la companyia per Iniciatives Empresarials Aeronàutiques, participada per institucions i empresaris catalans, va fer de Spanair la principal defensora d’un aeroport connectat amb les principals destinacions mundials sense escales.

Spanair va ser fundada el 1986 per Scandinavian Airlines com a subsidiària de la companyia nord-europea. No va començar a operar fins el 1988 i operava vols principalment dins l’estat espanyol, especialment a les Illes Balears i a les Canàries. A partir del 1991, va començar a fer vols de llarg recorregut fins que el 2001, a conseqüència de l’impacte negatiu en el sector dels atemptats de l’11 de setembre, va cancel·lar els seus vols intercontinentals i va passar a oferir les rutes amb vols amb codi compartit.

El 20 d’agost del 2008, un avió de la companyia es va estavellar a l’aeroport de Madrid amb 166 passatgers i 6 tripulants a bord. Es van morir 154 persones. Va ser un cop molt fort per la imatge de la companyia.

L’adquisició de la companyia el gener del 2009 per un grup inversor català va donar nova vida a la línia, que va endegar un pla de sanament econòmic i un canvi d’imatge. El trasllat de la seu a Barcelona va rebre moltes protestes dels treballadors de Mallorca. Spanair, presidida per Ferran Soriano, ha estat des de la seva adquisició una de les principals defensores de la competitivitat de l’Aeroport del Prat i la seva conversió en un ‘hub’ intercontinental.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any