Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimecres  16.07.2008  00:43

Comunicat de Salvem El Crit-Arítjol

Resposta al Consorci de Vies Verdes de Girona

Men?ame
 

Salvem el Crit - Arítjol mai hem estat en contra de les vies verdes, el concepte és realment interessant, sobretot per als llocs on les administracions han estat capaces de conservar la totalitat o bona part de les vies del carrilet, cosa que aquí no ha passat. Però a manca de carrilet sempre hem pensat amb el camí ral com a alternativa possible, evidentment referint-nos a una via “SEGREGADA”, ja que som conscients de què per a una via verda no hi pot circular ni un sol vehicle motoritzat.

De fet aquesta és l'opció triada pel DTOP en un tram a la zona de la depuradora. Apostem pel traçat del camí ral per tal d'evitar obrir un nou camí pel mig de l'Aubi, una zona d'alt valor paisatgístic i encara protegida de la presència humana, fet que comporta molts beneficis ambientals.
En el que sí que no estem gens d'acord és amb que pel fet que per a un sender, de tant en tant, hi circuli un o dos cotxes d'algun veí o serveis, aquest no es vulgui aprofitar com a ramal per a connectar la via verda amb altres camins o nucli, i s'opti per expropiar i construir un nou camí, d'entre 2 i 3 metres, just al costat o a escassos metres del sender existent, tal o com passa a Palafrugell i Mont-ras. És evident que si per aprofitar senders existents com a ramals de la via verda aquests no poden tenir la categoria de via verda, doncs no que no la tinguin.
També pensem que el més urgent i necessari per a la zona de la Plana de l'Aubi i l'espai protegit “Cap Roig – Castell” és solucionar un dels seus principals problemes, l'intens trànsit motoritzat. Aquest problema no es soluciona simplement apartant a ciclistes i caminants a una via verda i deixant més lliure el pas als vehicles motoritzats, al contrari, molt possiblement aquesta mesura faciliti encara més l'augment de la intensitat i de la velocitat del trànsit motoritzat a la zona. Fa poques setmanes, en ple dia, un cotxe que circulava molt de pressa pel camí ral va atropellar i matar una ovella d'un dels pocs pastors que ens queden. Poques setmanes abans va haver un important xoc frontal, també per excés de velocitat. Aquest és el problema que cal controlar amb la instal•lació de bandes reductores, una millora de la senyalització i del control. La via verda és només una conseqüència d'aquest problema.
Aquestes, juntament amb altres peticions, seran traslladades al conseller de mobilitat, Manel Nadal, aprofitant la reunió que tenim concertada amb ell aquest divendres.