Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimarts  04.07.2006  15:00

Identifiquen els cadàvers dels morts al metro de València

El maquinista estava subcontractat i no tenia la formació adequada · Cinc-centes persones assisteixen al funeral de les víctimes

Men?ame
 

Aquest vespre s'ha fet el funeral dels morts en l'accident del metro de València a la catedral de la ciutat. Setze dels morts són de Torrent, que és cap on anava el comboi, mentre que dotze eren de València, tres de Paiporta i els altres d'altres municipis. Vint-i-nou dels morts eren dones, mentre que els altres dotze morts eren homes, tot i que encara manca que la família d'un dels morts n'identifiqui el cadàver.

D'entre els morts, n'hi ha cinc d'origen immigrant, una dona de Bulgària, una altra colombiana, un home del Paraguai, un veneçolà i un argentí.

El funeral pels morts en l'accident del metro de la línia 1, s'ha fet a la catedral de València, que ha quedat plena de gom a gom i hi han assistit unes cinc-centes de persones, incloent-hi el president Camps i l'alcaldessa de la ciutat, Rita Barberá.

La formació del conductor del tren

Avui s'ha sabut que el comboi circulava al doble de la velocitat permesa, a 80 quilòmetres per hora. No se sap encara si el maquinista va patir alguna indisposició, però el sindicat de FGV ja ha denunciat que tan sols havia fet catorze dies de pràctiques per ser conductor, que abans només havia fet tasques d'inspecció i que l'havia contractat una empresa externa. El sindicat havia demanat que s'invertís més en la formació dels conductors dels combois i havia denunciat que hi hagués tants casos de maquinistes amb un contracte temporal i sense la formació adequada. Les queixes per la manca d'inversions al metro de València havien arribat des de partits polítics i sindicats de manera insistent, sobretot per la necessitat de millorar les condicions de la línia 1, on hi va haver l'accident d'ahir i el del setembre de l'any passat (a Picanya), que va causar una trentena de ferits.

El conseller d'Infrastructures, José Ramón García Antón, ha dit que el maquinista va fer tasques d'inspecció i d'intervenció al metro des de l'any 2002, i dues-centes vint-i-quatre hores de pràctiques per ser conductor, posició que exercia amb regularitat des del mes d'abril. El sindicat de FGV diu que els conductors han d'estar, com a mínim, un any d'ajudant de maquinista abans d'ocupar aquesta responsabilitat.