CONTINGUT PATROCINAT
Clàssics escenificats al Palau de la Música Catalana
L’Orfeó Català i el Cor de Noies surten a escena amb el guiatge de Pere Faura i Marc Rosich, amb dues propostes escènico-musicals del Festival Grec 2022
Les actuacions al Palau de la Música Catalana de l’Orfeó Català, amb el Rèquiem de Mozart, i del Cor de Noies de l’Orfeó Català, amb l’Stabat Mater de Pergolesi, són les dues propostes dels cors de l’Orfeó per al Festival Grec d’enguany, que posa la mirada als clàssics de la cultura europea.
Dues produccions que sorprendran el públic, en un format més teatral i un registre diferent del concert convencional.
La primera cita és amb l’Orfeó Català, el dia 15 de juliol, amb una versió atrevida i semiescenificada del Rèquiem de Mozart, amb l’Orquestra Simfònica del Vallès i el quartet vocal format per la soprano Mireia Tarragó, la mezzosoprano Tànit Bono, el tenor César Cortés i el baríton Elías Arranz. La direcció serà de Simon Halsey amb el guiatge escènic de Pere Faura.
La Missa de Rèquiem en re menor va ser la darrera obra que va compondre Mozart i probablement la més interpretada de tot el seu catàleg, no tan sols per la qualitat, sinó també per tota la llegenda que l’envolta.
Segons Pere Faura, director escènic del projecte, “l’objectiu principal és que el Rèquiem de Mozart deixi de ser un concert i esdevingui un espectacle escènic complet, en què la protagonista continuarà essent la força de la música, però que anirà acompanyada de textos videoprojectats, de números coreografiats, d’un disseny de vestuari i d’il·luminació que ajudaran a donar una nova dimensió i a eixamplar aquesta meravellosa partitura per convertir-la en el guió d’una experiència molt més teatral, quasi operística”.
Per una altra banda, el Cor de Noies de l’Orfeó Català cantarà en la sessió del dia 18 de juliol al costat de l’orquestra Vespres d’Arnadí i dirigits per Buia Reixach i que, tot inspirant-se en la figura de la Mare de Déu, vol ser un homenatge a totes les mares del món.
Un viatge musical que parteix d’unes reflexions de la ballarina Isadora Duncan i té com a peça central l’Stabat Mater de Giovanni Battista Pergolesi, una de les obres més divulgades de la música sacra del segle XVIII, dedicada a la Mare de Déu, amb la intenció d’il·lustrar un dels moments més difícils de la seva existència: el sofriment i la mort del seu fill. Ara és portada als nostres dies per parlar del dolor de la pèrdua d’un infant.
En aquesta interpretació, hi participaran les veus de la soprano Ulrike Haller i la mezzosoprano Marta Infante, acompanyades dels ballarins Davo Marín i Carme Milán, creadors i intèrprets de la coreografia.
La direcció escènica de l’espectacle serà de Marc Rosich, que durant la seva carrera ha tingut durant una intensa relació amb la música i que ja havia treballat amb els cors de l’Orfeó Català.
El programa es completarà amb fragments del Llibre Vermell de Montserrat, versions de Salve Regina de Charpentier i de Kócsar, la cançó de bressol Wiegala, de l’escriptora i compositora jueva Ilse Weber, i peces de Dillon O’Brian i Sarah Quartel a cappella.
Aquestes dues vetllades musicals formen part de la programació estiuenca del Palau de la Música Catalana, juntament amb el Festival de Mozart a càrrec de la soprano Julia Lezhneva i l’OBC (16 de juliol), el violoncel·lista Pau Codina (26 de juliol) i els pianistes Dmytro Choni (1 d’agost), Marta Puig (22 d’agost) i Marta Zabaleta (29 d’agost).
