Pimec constata la millora econòmica i de terminis de cobrament de les pimes catalanes

  • González defensa aplicar sancions a les empreses que no compleixen la llei de morositat

VilaWeb
11.07.2016 - 12:32

González defensa aplicar sancions a les empreses que no compleixen la llei de morositat

BARCELONA, 11 (EUROPA PRESS)

La 13a edició de l’anuari de la pime catalana, elaborat per Pimec amb el patrocini de la Generalitat i Banc Sabadell, constata la millora econòmica i de terminis de cobrament de les pimes de Catalunya, tot i que sosté que queda camí per recórrer en els dos casos, ja que les dades d’exportació són millorables i moltes grans empreses encara incompleixen la llei de morositat, han exemplificat el president de Pimec, Josep González, i el responsable de l’Observatori de la patronal, Modest Guinjoan.

L’informe recull dades del 2014 –els més recents disponibles en les estadístiques oficials–, i González ha augurat en una roda de premsa que en els del 2015 seguirà “la consolidació de la millora econòmica i el canvi substancial en el criteri de concessió de crèdit de les entitats financeres”.

“A veure si ara fem nou Govern central i governa, com ha dit el president dels Estats Units, Barack Obama, amb paraules més elegants”, ha explicat, i ha afegit que el pròxim executiu espanyol té molta feina per fer, com continuar la reducció del dèficit i elaborar una fiscalitat específica per a pimes, ha sol·licitat.

Respecte al monogràfic de l’anuari d’aquest any sobre els terminis de pagament en la pime catalana, ha repassat que han millorat des d’una mitjana de 93 dies el 2009 a 79 dies el 2014, tot i que encara estan per sobre de la llei de morositat, que fixa 60 dies: “La llei ha funcionat molt bé en les operacions financeres entre pimes, però a nivell de grans corporacions moltes estan pagant a 180, 300 i fins a 500 dies”, ha lamentat.

Ha qualificat aquesta normativa de vital perquè va fixar un termini màxim de pagament, però hi continua havent incompliments, per la qual cosa ha considerat que “seria bo” establir un règim sancionador i més accions de l’Administració per prioritzar que les empreses paguin a temps als seus proveïdors i subcontractes.

DADES

Guinjoan ha explicat que el 2014 el nombre de pimes va créixer un 2,9% fins a 482.486, i el seu nombre de treballadors va avançar un 3% fins a 1.680.793 treballadors; van augmentar les vendes un 5,5% respecte a l’any anterior; la rendibilitat va créixer un 3,9%; va millorar la productivitat del capital; va pujar el pes dels recursos propis, i va millorar la rendibilitat financera per la reducció de costos financers i l’augment de marges.

Les pimes representaven el 57,9% del valor afegit brut (VAB) català el 2014, amb un augment de l’1,3% en termes reals, la primera variació anual positiva des del 2006, destaca el document.

Alhora, el 26,4% de les pimes catalanes industrials van exportar el 2014, set dècimes més que l’any anterior, amb el sector químic i de material de transport com els més oberts a l’exterior en xifra d’empreses.

El conseller d’Empresa, Jordi Baiget, ha destacat que són dades que interessen a les administracions per prendre decisions, i que des de la seva conselleria són patrocinadors de l’anuari perquè és un estudi que ajuda a “conèixer millor l’ànima de l’economia catalana” –parafrasejant el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, en l’entrega anual de premis de Pimec– per VAB, ocupació, diversitat i desplegament territorial.

Ha afegit que, perquè la recuperació sigui “evident i generalitzada” ha de millorar la creació de llocs de treball i la seva qualitat, tot i que Catalunya té fortaleses, com que creix més que Europa i crea ocupació en tots els sectors, cosa que fa recuperar la confiança, que cal per al creixement futur.

També ha fet referència a altres objectius recurrents, com més internacionalització, innovació i indústria, així com major mida empresarial, ja sigui a través de fusions o de col·laboració a través de clústers.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
2829301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678
dldtdcdjdvdsdg
2829301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678
Fer-me'n subscriptor